10/10/2023

Plusz egy

A hétvégén olyan jó volt kiülni a kertbe egy takaróval és egy könyvvel. Végre volt egy kis nyugalmam és tudtam olvasni. Jól esett az indián nyár vagy, hogy hívjuk. Tegnap viszont már be kellett fűteni egy kicsit. 


Nagyon szeretném, hogyha sokkal több időm lenne olvasni és az olvasottakról írni, de csak nem akar összejönni. A könyveket mindenhova hordom magammal, hogy mikor van akár 5 perc várakozási időm, akkor legalább olvassak. Itthon, amint nekiállok olvasni, hajlamos vagyok belealudni és sokszor elfárad a szemem. Sokat ülök monitor előtt, biztos ez is baj és kezdtem érezni, hogy talán jó lenne egy olvasószemüveg. Ha nagyon apró betűst kell olvasnom valamiért mindig lecsukom az egyik szemem így a nyitott szememmel jobban tud fókuszálni. Ezért ma drogériában nekiálltam próbálgatni a szemüvegeket és mikor felvettem a +1.00-es szemüveget akkor kicsit megváltozott a világ, annyival jobban láttam a betűket. A +1.50 sok volt. Gondolkodtam kicsit, aztán megvettem a plusz egyest 1800 Ft-ért. Ha a könyv betűi kicsit nagyobbak akkor még nem kell, de a kisebb betűs könyveknél már jó lesz. Mondjuk attól tartok, hogy ellustul a szemem és azt sem tudom, hogy a drogériás szemüveg ugyanazt tudja-e, mintha beméretném és vennék az optikusnál 78 ezerét. Gondolom nem, de most így hébe-hóba olvasásra talán elég lesz ez, ha meg úgy adódik, akkor csináltatok egyet és majd a nyakamba fog lógni, vagy nem fog és akkor állandóan keresni fogom. Hát mit mondjak, azért úgy tűnik öregszem.  
Más. 

Fizikailag elég megterhelő volt az elmúlt két hetem is, ami azét vicces, mert úgy éreztem magam, mint 17 éves koromban. Nem gondoltam volna, hogy a szervezetem így tervezi a megfiatalodást, hogy olyan PMS tüneteket hoz el, amit már el is felejtettem. Nem tudom ez most jól jel-e... Közben persze itt cirkulálnak az ovis-suli betegségek. Most már mindig ez lesz? Vajon még hány évig erősödik mindannyiunk immunrendszere? Ennek apropóján ma főztem egy japán ihletésű levest. 

  1. Tamarind szószt, szója szószt, chili szószt és mogyoróvajat összekevertem egy tálba és azt félre tettem. 
  2. 1 liter húsleves alaplevet felforraltam és ahhoz 2 deci mandulatejet adtam. 
  3. Egy serpenyőbe fokhagymán és gyömbéren ropogósra sütöttem 25 deka darált sertés húst. 
  4. Aztán főztem egy adag rizstésztát.
  5. Egy öblös tányérba kivettem a szószból egy evőkanállal, ráöntöttem 3 merőkanál levest, jól elkevertem, ebbe bele tettem a kifőtt rizstésztát, erre rászedtem a lepirított darált húst és a tetejére mehetett az újhagyma, spenót és kukorica. (A képen azért nem szerepel a spenót, mert elfelejtettem. Majd mikor eszembe jutott és beletettem már nem fotóztam le, de képzeljétek oda.) 



Ez sem a legszexibb kép, nem volt ingerenciám most ennél jobbat csinálni, de az íze az valami brutál jó. Egyszerre csípős és lány, fanyar és édes. Beteges időszakokra éppen jó. Nemsokára kezdődik az IR programom és majd meglátjuk mit mondanak a szója szószra, de az olasz kaják mellett az ázsiait is imádom, ezért valami kompromisszum kell, akkor is ha tiltott a szója. Hétvégén csináltam tavaszi tekercset is és rengeteg rizslapom van még, ezért arra gondoltam, hogy fahája-almás-szilvás tekercset is fogok csinálni, szerintem abból baj nem lehet. 

12 megjegyzés:

  1. Én évekig tiltakoztam a hangoskönyvek ellen, mert vizuális tipus vagyok, de most már sajnálom, hogy ennyit vártam. A szemem is sajnálja :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon ritkán szoktam hangoskönyvet is hallgatni és szerintem tök jó, bár arra is jól elalszom, mint az esti mesére. :)

      Törlés
  2. A drogériában vásárolt szemüveggel semmiképpen se olvass túl sokat, többet ártasz vele, mint gondolnád. Október a látás hónapja, a legtöbb helyen ingyenes szemvizsgálat van, és ilyenkor vannak egésze. Jó kis kedvezmények is. Nem olcsó mulatság a szemüveg, ez igaz, de pl anyukám az ilyen olcsó szemüveggel a +1 dioptriától nagyon gyorsan eljutott oda, hogy már az ötös szemüveggel is alig látott. Ezen szerintem nem éri meg spórolni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Uh, ez nem hangzik jól. Ez esetben el fogok menni megnézetni a szemem.

      Törlés
  3. Ha nem az jár a fejedben, mint sokaknak, hogy az nem is igazi könyv, akkor érdemes egy olvasóra beruházni ott állíthatod a betűméretet és egyáltalán nem olyan gáz, ahogy szokták írni, sőt. (szeretek könyvet szagolni, meg a könyvnek illata van, stb.stb. hasonló "kifogások") és attól, hogy az ember vesz egy ebook olvasót még nyugodtan veheti a számára szép és megtartandó igazi könyvet is :) Lásd én :D Én voltam a legnagyobb tiltakozó ellene, de esküszöm tök hülye voltam és utólag már azt kérdezem magamtól miért nem előbb vettem? Praktikus pl. nyaraláskor és a mai könyváraknál is megfontolandó. Azért én is veszek igazi könyveket, mert hát milyen egy lakás szép könyvespolc nélkül ugye? :) Az almás tekercsről mindenképpen írj arra nagyon kiváncsi vagyok!! Köszi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csatlakozom Tamihoz, tényleg jó beruházás egy olvasó... sokáig tiltakoztam én is, csak aztán egyre kevesebbet bírtam olvasni, mert nagyon hamar megfájdult a szemem... az olvasóval kitágult a világ, este is tudok tök sokat olvasni... amúgy ettől függetlenül én is sok könyvet veszek☺❣

      Törlés
    2. Ezt a könyvet már én is beszereztem-)

      Törlés
    3. Köszi lányok! :) Most már tudom mit kérek karácsonyra! :)

      Törlés
  4. Imádom Agatha Christiet! Ezek rövidebb történetek?
    Ez a hirtelen szemromlás engem is elképesztett, sőt megijesztett, mert én nagyothalló vagyok, és a jó látásom volt az erősségem. Na, ez is elmúlt. Távolra még oké, de amúgy nagyon kell a szemüvegem, ha látni akarok. :-( Amúgy nekem most úgy lett az erősebb szemüvegem, hogy vittem a régi feles erősségűt, aminek elég drága kerete volt, és ott vettem náluk, szóval kértem, hogy abba tegyék az új lencséket. Így megúsztam tizennyolcezerből, azt is két részletben fizettem, mert előlegnek hagytam ott egy tízest, a maradékot meg akkor vittem, mikor készen lett. Így nem volt gáz.
    Az olvasóra még egy szavazat, mert belefér bármilyen kicsi táskába, megvilágítja saját magát, ha kell, és a betűméretet is úgy állítom, ahogy jó nekem. Persze ettől még szeretem a "rendes" könyveket.
    Leves "pörfikt". (nyami)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lulu, igen, ezek novellák... ilyen az Adventi krimik, meg a Karácsonyi krimik is-)

      Törlés
    2. Köszi Lulu! Én azt vettem észre, ha nem kell annyit a gép előtt ülnöm, akkor esküszöm javul a látásom, de idővel már szerintem tök mindegy lesz kell majd a szemüveg.

      Ahogy Lobelin is írta ezek novellák és most minden nap olvasok egyet, kint a kerti székben, egy jó meleg takaró alatt, bár pont ma jó meleg lett megint. :)

      Törlés
  5. Október a látás hónapja :) - vagyis sok üzletben ingyenes a látásvizsgálat. Az Ofotértben biztos. Egy próbát megér, bemérik a dioptriát, ha szükséged lenne szemüvegre.

    VálaszTörlés