10/16/2023

IR program - 1. hét, 1. nap

Még nem tudom, hogy melyik anyagcsere típusba tartozom, azt már tudom ugye, hogy napi 120 gramm szénhidrát alá biztos, hogy nem szabad mennie egyik csoportba tartozónak sem. Glutén ugye kivan lőve. Már hetek óta nem is ettem kenyérfélét, átálltam a rizstisztás dolgokra, de most azt sem megengedett, ezért ma már a megengedett ételekből kellett összeraknom a fehérje és a zsír mellett minimum 120 gramm szénhidrátot. Hát nem volt egyszerű, ezért még a vacsora előtt be kellett tolnom egy fehérjeturmixot zöld banánnal és így épphogy elértem a 120 grammot. Pedig rendesen ettem, de úgy tűnik még többet kell főleg, hogyha magasabb szénhidrát lesz előírva nekem. 

Ez volt a mai menüsor. 


Reggeli: Tükörtojás, házi tonhalkrém, sütőtök, fermentált lila káposzta. 


Quinoa (hűtött). Saláta: jégsali, zellerszál, petrezselyem, alma, gránátalma, cékla és erre locsoltam fél lime levét. Halak (ponty és hekk): besóztam és olíva olajon, gyömbérrel, lila hagymával, fokhagymával, chilivel és egy kis vízzel puhára pároltam. Tálaláskor kis dióval megszórtam. 


Ez pedig a vacsorám. Húsleves alapléhez tettem egy kis gluténmentes szójaszószt és maradék főtt húst. Rizstészta helyett dupla adag párolt répát tettem bele, nori lapot felvágva, a lágy tojást és a hagymát. 


Éhezni vagy tápanyaghiányban szenvedni biztos nem fogok, de meg kell dolgozni az ételekért. Ma már előre összeírtam holnap miket fogok csinálni, hogy ne kelljen gondolkoznom rajta csak összeütni. Egyszerűbb nap lesz, mert feltöltöttem a hűtőt mindenféle rezisztens keményítőnek valóval, a halból is maradt és a héten biztos csinálok egy nagy adag húslevest, abból napokig össze tudok hozni mindenféle jó kaját. 
Az edzéstervet már megkaptuk és most ehhez fogom is magam tartani, nem akarok túl nagy stresszt okozni azzal a szervezetemnek, hogy még futni is eljárok így is elég, hogy a táncteremben kicsit ugrálok az előírt edzés mellé. Illetve továbbra is gyalogolok napi 8000 lépés körül.

9 megjegyzés:

  1. Én a Yaziot használom , nekem bejött a kalória és makro követés, illetve kordában is tart és a beírt adatok alapján ott is 122 gr szénhidrát jön ki nekem (meg ahogy ismerősök mondták akik ezt követik, hogy sose megy ez alá) úgy látszik akkor ez így jó. :) Én is házi tonhalkrémet csináltam ma :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt a cél az lesz, hogy nem kell számolni, mert olyan étkezés lesz mellé, de amúgy megszaladt időszakoknál érdemes utánaszámolni a dolgoknak. A tonhalkrém az egy nagyon jó cucc. :)

      Törlés
  2. Nagyon guszták!❣ Újabban a tojástól elég sokszor rosszul vagyok... borzalmasan felfújja a gyomrom, és nagyon fáj... csak sosem tudom mikor és melyik fajtája... a rántotta a leggázabb... lehet ez már az utolsó csepp az epémnek!? Tegnap án is ettem tonhalkrémet-) Figyi, írtál itt a mio-inozitolról... már nem találom-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :)
      A reggeli tojás pont, hogy segíti az epe ürülését. Ha az epével baj van, akkor ott nem a reggeli tojás lesz a gond csak tünetet okozhat, de nyilván, ha nem esik jól, akkor nem kell erőltetni. Viszont orvost és mellé táplálkozási szakértőt indokolt felkeresni, ha eddig nem tetted, mert ez már egy elég erős tüntet. FODMAP étkezési irányelvek hamar enyhülést hozhatnak.

      Törlés
    2. Van elég gyomorsavad? Ha fehérjétől felfúvódsz, akkor lehet, nem emészted meg rendesen. Az emberek nagyrészének kevés a sava, akkor is, ha savlekötőt ír fel a doki, mert a tünetek hasonlóak. A reflux se azt jelenti, hogy SOK a sav. Bocs, hogy bele ugattam a blogba. Zsófia

      Törlés
    3. Köszi! Nem csak a reggeli... de érdekes, hogy nem mindig, rapszódikus... viszont, ha rosszul vagyok tőle, akkor aztán nagyon-( Voltam már dokinál, meg is tükrözték a gyomrom, meg a vékonybél felső szakaszát... a bélbolyhok elég rendesen elhaltak, vettek is szövetmintát, cöliákia gyanú miatt, de sem a szövetminta, sem a vérvizsgálat nem igazolta... probiotikumot szedek kúraszerűen

      Kedves Zsófi, neked is köszi! Szedek savlekötőt... amúgy ez leginkább a tojásra vonatkozik, és abból is inkább a rántottára... de nem mindig, és tök mindegy miben sütöm-( A tükörtojást és a főtt tojást elég stabilan tudom enni... de azért azok is okoztak már gondot..

      Törlés
    4. A helyedben megpróbálnék egy tej és glutén mentes étrendet legalább pár hónapra és ehhez keresnék egy dietetikust, aki segít, hogy ne éld meg szenvedésnek.

      Törlés
    5. A FODMAP tényleg jó, engem nagyon rendbe tett. Zsófia

      Törlés