10/15/2023

IR Program O. hét

Nagyon izgatott vagyok, mert hétfőn kezdődik a 6 hetes inzulinrezisztencia program, amit a Táplálkozás-Beállításnál csinálok. Már kaptunk hozzá pár anyagot és ma volt egy webinárium is, hogy nagyjából mire számíthatunk. Gondoltam majd néha írok a programról, de főleg arról, hogyha hat rám. Azt a nagy tudásanyagot nem akarom kihozni, mert ebben a programban rengeteg ember munkája van és amúgy sincs két egyforma szervezet meg én szakember sem vagyok ugye. Itt is az lesz a lényeg, hogy a programban résztvevőknek minél inkább személyre szabott legyen az étkezése. 

Viszont rögtön két tévedésemet máris szeretném itt javítani!

Rezisztens keményítő - Nem emészthető, tehát emésztésnek ellenálló így nem emeli a vércukorszintet. Rezisztens keményítőt úgy tudunk készíteni, hogy megfőzzük a keményítőt és visszahűtjük hűtőben legalább 24 órára. Onnantól már jó.  Rezisztens keményítő pl: a basmati rizs, burgonya, édesburgonya, köles, hajdina. Én azt hittem, ha már egyszer megcsináltuk rezisztens keményítővé, akkor gond nélkül vissza lehet melegíteni. Ez nem igaz. Nem szabad visszamelegíteni! Ezt rosszul tudtam, az esetek felében nem melegítettem, de másik felében igen...eh... szóval ezt szeretném jelezni azoknak, akik itt olvasták nálam és esetleg alkalmazzák, hogy ne melegítsétek vissza. 

Szénhidrát bevitel - Már nem tudom, hogy itt írtam vagy valakinél kommentben az alacsony szénhidrát tartalmat. Nos, ma világosítottak fel, hogy egy nőnek naponta 120 gramm szénhidrát alá menni nem szabad. Tehát mikor én 50 körül ettem nem volt jó. Az, hogy kinek mennyi szénhidrát kell attól is függ milyen típus. Ebben a programban típusokba fognak sorolni minket és mindenki annyi szénhidrátot ehet, amilyen típusba tartozik. Még én sem tudom csak sejtésem van melyik leszek, de most már le se írom, mert lehet megint tévedek. 

Azzal nagy titkokat nem árulok el annak, aki követi őket, hogy a Táplálkozás-Beállításnál a tej és a glutén szóba sem jöhet. Nem csak inzulinrezisztenseknek, hanem úgy senkinek nem ajánlják. Ez alól kivétel a vaj és a kemény sajt. A 6 hetes program egy szigorított verziója lesz az életmódnak. A 6 hét után lehet majd lazítani a gyeplőn, de csak picit. Mondjuk, hogy én már 65%-ban  közelítettem ahhoz, ami a programban van, de azért voltak fájó pontok és vannak már most nehezebben megugorható tényezők számomra.

Annyi tanácsot talán mégis adnék, hogy az ilyen-olyan IR-es, cukros csoportokat ne is nézzétek, mert nagyon el vannak tévedve és elviszik az embert borzalmas állapotokba. Rengeteg rossz tanács és metódus van ott és a legrosszabb az, hogy kábé mindenki ügyeskedik, hogyan tudna úgy enni, mint mielőtt cukros lett és hogyan tudná azt a sütikét, tésztát mentesen, édesítőszeresen megcsinálni. Minden újításnak ellenállnak ezek a csoportok, főleg egy, ahol egy "Csilla" nevű nő az admin. Nagyon nem ajánlanám. Ismerkedjetek meg a Táplálkozás-Beállítással, vannak szakácskönyveik és rengeteg elérhető, olvasható tartalom tőlük. Hívószó legyen még Bartha Ákos és Szabó Gál Bence neve. Tőlük lehet sokat tanulni. 

1 megjegyzés:

  1. Várom, hogy mesélj arról, milyen hatással van rád ez a program. És jöhetnek a jó tippek kajákra! ;-)

    VálaszTörlés