12/21/2023

Én már nem tudom, hogyan tovább

Ki gondolta volna, hogy az év legrosszabb ügyfelén még nem vagyok túl, pedig azt hittem egy hónappal ezelőtt, hogy ennél rosszabb nem lehet. Lehet. Most éppen zajlik. Van az ügyfelünk Jóska. Jóska akar videoklipet. Nem magának, de ő leszervezi a stábot. Eddig oké. Kimegy operatőr, rendező, egész stáb és már ott kezdődnek a bajok, hogy Jóska parolázik, hogy a szakember mit szól bele mit, hogyan kellene felvenni. 

Lement a forgatás és megkaptam a nyersanyagot. Jóska átküldi megvágva a nyersanyagot (???) hogy ő mire gondol és, hogy én ezt tegyem rendbe. Oké. Mondtam is neki, a rendezővel együtt - akire ugye szükség nem volt, mert Jóska mindent jobban tudott - hogy hát tele van filmtechnikai, dramaturgiai hibával, amit Jóska összevágott és én akkor rendbe rakom. Oké? Mondja oké. Megcsinálok belőle egy közel nézhető verziót. Jóska leokézza, tetszik neki. Aztán kéri, hogy többféle fényelést csináljak rá. Megcsinálom. Már éppen küldöm a végleges verziókat, amikor üvöltve felhív... és üvölt velem nettó 30 percet, hogy én miért nyúltam bele a vágásba... Mivan??? Nem, én sem értem. Mondtam neki olyanokat, hogy ezt beszéltük meg, mert az egész egy nagy hiba volt. 

Nem mesélem el az egész szakmát, de tényleg fél órán át üvöltött és teljesen feleslegesen mondtam dolgokat, mivel nem ért hozzá és hülye, nem akarta felfogni. Végül azzal zártam megvágom neki szarul, ahogy szeretné, de az én nevem nem kerül ki rá, mert ezért soha, sehol nem vállalom a felelősséget és örökké letagadom, mert ez a szakma megszégyenítése. Nyilván őt nem érdekli, de bárki ezt megnézi, akár még egy laikus is, fogja majd a fejét. 

Az egészben nekem az a legdurvább, hogy komolyan nem értem, hogy honnan veszi bárki is a bátorságot, hogy felhívjon és így üvöltsön velem. Itt vagyok felnőtt emberként betegen, két kisgyerekkel egyedül itthon és dolgozom. Jó szándékú vagyok, segíteni akarok, soha nem üvöltök, soha nem degradálok, terelgetek, elmagyarázok, satöbbi és Jóska gondol egyet és úgy üvölt, hogy a telefont el kellett tartanom a fülemtől a két gyerekem meg kétségbeesetten fogja a lábam, mert hallják, ahogy az anyjukat szidják. Mit tudok én csinálni? Visszaüvöltök? Minek? Tegyem magam tönkre ilyen Jóskák miatt? Nagyon elegem van, elfogyok ebben az egészben...

6 megjegyzés:

  1. Csak akkor tud üvölteni veled, ha ezt megengeded neki... úgyhogy igen visszaüvöltesz, vagy szó nélkül leteszed a telefont. Aztán később visszahívod és elmagyarázod neki, hogy szívesen rendelkezésére állsz, amennyiben képes emberi hangnemet megütni. Tudom sokkal könnyebb ezt leírni, mint megtenni, a gyakorlatban nem megy elsőre. Ezek az emberek azért tehetik meg ezt, mert nem kapnak erőteljes visszajelzést - jólneveltek vagyunk ugyebár - megszokják, hogy csupán ritka bunkónak meg erőszakosnak kell lenni, és meg lehet úszni a fizetést, felelősséget v. bármi egyebet. Sajnos.
    (és bocsi, véletlenül se vedd ezt kioktatásnak, mindig iszonyatosan felmegy bennem a pumpa, ha ilyenről hallok, az építőiparban sem ritkaság, hogy hasonlóval találkozunk)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, ezt kellett volna csinálni és remélem nem lesz legközelebb, de ha lesz, akkor valami ilyet fogok, hogy kinyomom a francba. Azóta nem veszem fel neki a telefont csak írásban vagyok hajlandó kommunikálni. Még kiverem belőle a pénzt, aztán soha többé ne is halljak róla. Az a nagy baj, hogy egyre több az ilyen ember és már nagyon-nagyon unom. Már azon szoktam agyalni, hogy milyen munkát lehet végezni, amihez egyedül kellek és azonnal fizetnek.

      Törlés
  2. hát ez nagyon gáz! eljön a nap, amikor szétröhögöd magadat rajta... de ezek tényleg elfogadhatatlan dolgok. ha teheted, és annyira nem sok a pénz, szerintem dobd neki vissza, hogy akkor vágja meg magának és soha többé ne keressen... annyira nem fizethet egy ilyen tapló paraszt jól. úristen. a büdös bunkó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh, már megcsináltam. Tegnap kora délután megkapta. Azóta természetesen nem keresett. Már nem érdekes, mert ki kellene fizetni. Ilyenkor szoktak eltűnni. Amíg nincs kész óránként írogat, hívogat. Most amúgy a férjem azon pörög, hogy beszélni fog vele, ami más esetben támogatnék, de most nem akarom elrontani az ünnepeket ezzel.

      Törlés
  3. Jóska egy igazi tajparaszt☹

    VálaszTörlés