1/06/2024

Szeretett, de nem túl nagy magánkönyvtáram

Van egy nagyon jó facebook csoport, az a neve, hogy The Librarianologist. Ebben a csoportban az emberek, a világ minden tájáról megmutathatják milyen és mekkora házi könyvtáruk van. Amíg nem voltam tagja a csoportnak azt gondoltam mennyi könyvem van, mióta tagja vagyok tudom, hogy alig van könyvem, mert sokaknak óriási magánkönyvtáruk van. El is gondolkoztam, hogy akkor most velem mi van? Mennyi könyvet kell még tárolnom? Nekem belátható időn belül nem lesz úgy helyem, hogy egy komplett magánkönyvtárat csináljak és amúgy szükség van-e rá? 

Az egyik anyuka mesélte az oviból, hogy meghaltak a nagyszülei, akik millió és egy könyvet hagytak itt maguk után és ezekkel csak a gond van, mert nem lehet tőlük megválni olyan könnyen. Mert régiek és senkinek sem kellenek, de nincs szíve könyveket kidobni. Minden módon próbál tőlük megválni, de ezek a régi, kissé dohos könyvek már nem kellenek senkinek. Egyszer pedig minden könyv régi, kissé dohos lesz és a legtöbbjük nem kerül gyűjtők polcára. 

Ezért merengek azon, hogy a nagy 2024-es, szellősebbé teszem a házat projekt kapcsán megválok könyvektől. Már egyszer sikerült, akkor azoktól váltam meg, amikről tudtam, hogy az életben soha többé nem veszem a kezembe őket, viszont ugyanakkor elhatároztam, hogy csak olyan könyvet veszek meg, amit hajlandó lennék többször is elolvasni és értékesnek tartok. Ez elég jól is működött, csakhogy most nem tudom, hogy váljak így meg tőlük? Mert hiába nézem át újra és újra a polcokat, nemigen találok olyat, amire azt mondanám, hogy szívesen megválnék tőle, hogy nem olvasnám el még egyszer vagy legalább ne lapoznám fel és olvasnék bele, keresnék egy idéztet. 

Úgy tűnik, kiderült rögtön itt a cucctalanítás elején, hogy vannak érzelmileg nehéz kategóriák nálam. Miért ilyen nehéz megválni pár könyvtől? 

3 megjegyzés:

  1. Ah, ezt a csoportot én is szoktam nézegetni, csudis :). Mondjuk elképesztő, hogy valakik olyan rutyis (rendetlen, koszos) részt is megosztanak, de persze ez mindenkinek szocprobléma (nekik pont nem :D ). De vannak hihetetlenül jók. Nekem most már sokéves projekt egy olyan rész kialakítása, ahol az összes könyvem elfér , mert most két sorban állnak a könyveim a két könyvesszekrényben. Mondjuk nem számoltam össze soha, mennyi van, majd ha pakolok legközelebb.... Itt a környéken több településen, így a városban is van Könyvkuckó, egy kis épület vagy vízhatlan szekrényke polcokkal, ahova be lehet tenni könyveket, és el is lehet hozni. De gondolom, mindenfelé van ilyesmi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Haha, azt én is szoktam nézni, hogy azért vannak olyan zsúfolt, rumlis házi könyvtárak, ahol 15 éve biztos nem takarítottak és nekem is ez a bajom a sok könyvvel, hogy nagyon tudnak porosodni. Nekünk egy része üveges vitrinben van úgy azért valamivel jobb.
      Nálad van a jó kis emeleti rész az kiváló könyvtár és kézműves rész lehetne csak, hogy adjak ötletet bár nem kérted. :D

      Ilyen könyvkuckók, könyvlerakók itt is vannak, már vittem is oda könyvet és ugyanakkor hoztam is haza onnan szóval nem sikerült a nagy állomány leépítés. :D

      Törlés
    2. .... na igen, én is ettől félek, hogy ugyanannyit elhozok... :)

      Törlés