1/29/2024

Kertész lelkem ébredezik

Mondjuk, hogy jól vagyunk, mert ahhoz képest, ami volt, jól vagyunk. A Kicsi továbbra is itthon, mert hát, hogy-hogy nem most jött ki rajta a lepkehimlő... Én azt hittem elkapta csak nem jöttek ki a pöttyök. Most kiderült az más lehetett, mert most nagyon tele van a jellegzetes kiütésekkel és az arcán lévő pillangó szerű nagy folttal. Ilyenkor már nem fertőz, de az oviból például hazaküldik, akkor is, ha orvosi igazolásom van róla, hogy közösségbe mehet. Szuper...

Az én gyomrom továbbra sem az igazi, de már tízzel jobb, mint volt. Használom az IR programban megszerzett tudást, illetve Dr Schwab Richárd tanácsait is megfogadom és aztán meglátjuk (a doktorra érdemes ráguglizni annak, akit érdekel a gyógyulás étkezéssel témakör).
Valami szívós kis vírus költözött belém, de legyőzöm. Ma például ez volt az ebédünk: 



A Kicsi két tányérral úgy betolt, mint a szél és ez jó mutatója annak, hogy ehető. A képen látható zöldségeket 1 óra alatt sütőben összesütöm sóval, pici olíva olajjal és fokhagymaporral, majd az utolsó 5 percben teszek rá pirospaprikát, hogy ne keseredjen meg. Én a fűszereket és a sót is bőven használom, nyersen is megkóstolom, hogy biztos elég íze legyen. Ehhez pedig csinálók szószt, ezt a vegán tejfölt nyomatom és ebbe is teszek sót, egy közepes gerezd fokhagymát is belenyomok esetleg egy kis citromot. Egyre jobban tolerálja a gyomrom és a szervezetem a vegán étkezést, de én sosem leszek teljesen vegán ezt már megtanultam. A legnagyobb gondom mindig az a fránya fehérje és, hogy ne kellejen állandóan komplettálni. Viszont így működik nálam, hogy egyre több a zöld nap és egyre kevesebb a hús, a színhússal amúgy sem birkózik meg a gyomrom egy ideje, kis belsőség az jöhet. Lehet majd idővel ez is visszaáll, de most ügyeskednem kell a fehérjével. 

Nagyon hiányzik amúgy a mozgás, a szabadság, hogy ki tudjak menni, mert most sokat voltam bent és ez nem tesz jót nekem. Már tervezgetem a konyhakertet és lassan a mini fóliáimat is be lehetne vetni. Nem tudom mennyi kapacitásom lesz az építkezés és a munka mellett, de jó lenne egyre több zöldséget megtermelni csak hát ahhoz idő és fizikai erő kell, no meg föld. Mondjuk azt már kitanultam, hogy legalább magunknak meg tudom termelni a friss zöldségeket és a gyümölcsön is dolgozom. Azt nem tudom meséltem-e, de a várostól "nyertem" egy almafát. Lehetett gyümölcsfára pályázni, bekerültem a nyertesek közé és végül az almát választottam. Nagyon örültem neki, végre egy értelmes dolog. Ugyanígy nyertük a madáretetőt is. Több ilyen kezdeményezés, zöld program kellene és többet kellene a földdel foglalkozni. Egyrészt jót tenne az agyamnak, a testemnek, másrészt már az egyik legnagyobb érték szerintem a friss, bio étel. A legjobb egészségmegőrző és prevenció a minél tisztább étkezés. 

Van egy ismerősöm, akinek már birtoka van és azt mesélte, hogy bármennyit termel mindent megvesznek tőle és nem is kellenek hetek, pár nap alatt bármit el tud adni. Neki vannak állatai is és mellette zöldség kosarakat árul, fermentál, befőz, krémeket csinál szóval tényleg erről szól az egész élete, de ahogy elnéztem tök boldog és azt hiszem ezzel az élettel én is boldog lennék csak hát a földművelés és állattartás nehéz műfaj egy nőnek egyedül. Ettől még lehet megugrom egyszer.  

1 megjegyzés:

  1. A saját gyümölcsfánál nem sok jobb dolog van. Anyukámnak "csak" egy alma-, egy szilva-, két kis cseresznye- és egy meggyfája van, egyik sem nagy, de azért sok minden lejön róluk, csak ne legeljék le hamarabb a gyerekek :).

    VálaszTörlés