8/26/2024

Végre eszik!

Nem várom még az ovi-suli kezdést, de ma már kaptam egy levelet. Rögtön azzal nyitottak, hogy a lányom angol tagozatának szeptemberben mindössze 4 különböző szülői értekezlete lesz... nem is folytatom, hallani sem akarok még róla, de majd valahogy túlélem. Na, de még nyár van, Cini táborozik ezen az utolsó héten is, ezért ma úgy döntöttünk a Kicsivel, hogy feltöltjük a hűtőt, hogy a többi napokon legyen idő másra is. 

A Kicsi nagyon lelkesen segített a főzésben. Például az összes gombát ő pucolta meg és szeletelte fel. Nagyjából 1 órája ment rá az egy doboz gombára és olyan boldog volt, hogy ő ilyen ügyes. Végül kamrát és a hűtőt is takarítottunk. Délutánra jól el is fáradtunk. Most pár napig van köret, kence és salátának való, a húst és a halat meg majd igény szerint megfőzöm.

Nem tudom a meleg miatt vagy mert megint, ha eszem, akkor öntöm magamba a tápanyagot, de alig vagyok éhes. Ma délután 1-kor rászóltam magamra, hogy egyek már. Valamelyik nap meg elvoltam csak halászlével. Nem is tudom eddig miért nem főztem rendszeresen, de most már biztosan havi szinten lesz itthon bajai halászlé. A bajai nekem jobban ízlik és nem is macerás. Igazából tök gyorsan megvan és nekem az egyik kedvenc ételem. A Kicsi is szokott velem enni, ő mondjuk szinte bármit megeszik.


Ami az idei nyár nagy meglepetése, hogy a fényevő Cini lányom elkezdett enni. Sőt, kér enni, mert éhes! Ráadásul már nem zárkózik teljesen el a normális ételektől. Megszerette a "ráment" is. Először a jó kis étkezi hulladék zacskós kínai levest kérte és meg is kapta azt hívta ő rámennek. Aztán ő mondta nekem, hogy akár lehetne azt csinálni, hogy csak a tésztát használom fel és én csinálok hozzá szószt, mert "Anya te tudsz a legjobban főzni!". Júj! Szóval csináltam szószt és belecsempésztem zöldséget meg nori lapot is. Öröm volt nézni, hogyan töltődik a tápanyag a fényevő gyerekembe. A következő lépcső a rizstészta lett, azzal is lecsúszik az ázsiai típusú kaja. Szerencsére úgy tűnik az ázsiai vonalat mind szeretjük, ezért a sulis időben vacsorára rendszeresen fogok ilyen jó szaftos, tápanyagosban dús ételeket főzni. Ma például a táborból hazahozta az ebédjét, ami káposztás tészta volt. Eh. Glutén meg cukrozott káposzta. Anno én szerettem, de szerintem baj, hogy a suli menzán ezek az ételek mennek még mindig. De, ha már itthon enni fog rendes ételt óriási fejlődés lesz. Szerintem jót tett neki, hogy hosszú ideje látja itthon, hogyan főzök. Kellett egy kis idő, de működött az íz, illat, színanyag stimuláció. Nem is voltam ebben biztos, hogy valaha is megváltozik, de most már látom, hogy igenis hat a gyerekre az, hogyan étkezik otthon a család. Végre hallok tőle olyan mondatokat, hogy "Uuuu anya mi ez a jó illat?", "Anya főzöl nekem?" 

A suliban ugyan fog kapni háromszori étkezést, de nekem idén eltökélt szándékom megreformálni az ő étkezését. Mindig csomagoltam én is neki, de csak olyat, amit tudtam megeszik, ha már tényleg az éhalál kerülgeti. Most viszont lehet tápanyagot csomagolni, mert kéri. Hát komolyan még mindig nehéz elhinnem. Simán csúsznak neki az olajos magvak, a hosszan érlelt sajtok, a bogyós gyümölcsök, a jóféle, étcsoki és már azon gondolkozik, hogy "Anya nem tudnál inkább te ebédet főzni nekem a suliba, amit dobozva elviszek?". Igazából még ki kell derítenem, hogy ezt engedi-e a suli, hogy ott tárolja a hűtőben az ebédjét, amit meg is kell melegíteni, de ha van rá mód lehet elgondolkozom rajta. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése