6/18/2024

Kovász

Nem eszem glutént. Nem vagyok gluténérzékeny orvosi értelemben vagyis azt mondanám, hogy nem feltétlenül mutatná ki nálam a problémát az ilyen-olyan teszt, mert nem klasszikus módon ront rajtam. Viszont egyértelműen megemeli az androgén hormonok jelenlétét nálam és ez okoz tüneteket. A bőröm egy bizonyos részén jelentős gyulladás alakul ki. Mikor először elhagytam a glutén, akkor jöttem rá véletlenül, hogy kapcsolat lehet. Aztán oda-vissza, kétszer is, 8-8 hetes periódusokban leteszteltem és mindig ugyanaz lett a vége. Szerencsére nem vagyok egy kenyérfüggő, nagyon jól elvagyok a kialakított étrendemmel. Viszont sokat gondolkoztam a kovászoláson, mert a kovász egy fermentáció és a fermentáció az Isten patikájának egy nagy csodaszere. A kovász egy erjesztési eljárás, ahol a tejsavbaktériumok és az élesztők fermentálják jelen esetben a tésztát. Na most a kovászban lévő tejsavbaktériumok lebontják a glutén. Olvasgattam erről, kutatgattam és kezdtem egészen lázba jönni, amikor is szembe jött velem Mester Károly egy újabb okítása. Én nagyon mélyen tisztelem őt, mert óriási tudása van, amit orvosok is megirigyelhetnének és külön szeretem azt, hogy egy nagy egészként tekint emberre, természetre, létezésre. Ez a holisztikus hozzáállás az, amit én is magaménak érzek. Remélem egyszer én is legalább fele ekkora tudással fogok rendelkezni, de addig is Mester Károly sokkal szebben, jobban elmondja a kovászolás lényegét, mint én. Illetve rengeteg másról is beszél. Tényleg jó szívvel ajánlom az összes tartalmat és fórumot vele. Ami engem illet, nem rohanok el kovászos kenyérért, hanem itthon fogom kitanulni és megcsinálni, letesztelni, kimérni, vérvételre elmenni és meglátni, hogy ez lenne-e a kiskapu, amit kerestem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése