6/07/2024

Hippi

Tegnap úgy döntöttem, hogy több hónap után csak ráállok a mérlegre. Azt mondja, hogy 3,5 hónap alatt 8 kilót fogytam. Hoppá... eddig nem voltam a mérleg barátja, most egészen szimpatikusak lettünk egymásnak. Kicsit talán szebb is lettem. Nyilván a fogyástól meg szerintem attól, hogy próbálok természetesebb lenni. Arról írtam már, hogy elmúlt a napallergiám, de volt egy májfolt is az arcomon évek óta, nemrég az is teljesen felszívódott. A bőröm ragyogóbb, feszesebb, de persze nem tökéletes. Ezt a részét el kell fogadni. 

Egy ideje bevezettem magamnál a következő szépségápolási megközelítést. Felteszem magamnak a kérdést mielőtt megvennék valamit, hogy: 

-Megennéd vagy nem mernéd megenni? Vagy legalább, ha a szádba kerülne és nyelnél belőle, akkor beparáznál vagy sem? 

Mert én is mindent kentem magamra és még mindig sokszor elcsábulva nézem a szupernek tűnő, új generációs, csoda hatóanyagos cuccokat, szépen dizájnlova, jó marketinggel, megmagyarázva, hogy enélkül már élni sem lehet és aki nem keni magára az nem egy felvilágosult, tudatos bőrápoló. Konteó gyanúsan azt mondom, nagyon meg van teremtve a kereslet és, hogy az a 20-30 "szuper" összetevő nekem gyanús. Nem állítom, hogy nem használ valamelyik, elnyomva a gyökérokokat, de nem is mondom, hogy feltétlen használni kell és, hogy az, aki nem keni magára az öregebb és csúnyább lesz. Aztán van ez a toxicitás kérdése, hogy bár ugye semmi sem rákkeltő meg semmi sem káros, de azt az életben nem fogják tudni kimutatni, hogy reggel mikor lefertőtlenítem a fürdőt meg felkenem a 8 lépéses arcápolási rutint, iszom a mikroműanyagos vizet, eszem a teflonban sült kaját, felveszem a gombaölő szerrel kezelt, festett anyagú ruhát, felkenem a hajfestéket, a sminket, a körömlakkot, jól befújom magma parfümmel, stb., akkor ez a kombináció milyen kölcsönhatásba lép és mérgezi le a testem és / vagy öregít. Ezért, amit lehet én kiszórtam, bár mindentől nem lehet megszabadulni, de csökkenteni lehet. 

  • Mostanában odafigyelek, hogy műanyaggal ne érintkezzek ha lehet és az összes teflon edényt és hozzá tartozó keverő-kavaró cuccokat, dobozokat, vágódeszkákat, stb. is száműztem a konyhából. Öntöttvas, fa, bambusz vonalon nyomulok.
  • Van itt a városban egy artézi kút, oda járok ki és hordom haza üvegpalackokban a vizet, hogy lehetőleg ne a mikroműanyagos flakonos vizet igyuk meg. 
  • A hűtőben már csak üvegekben tárolok bármit is. 
  • Mosáshoz mosószódát, mosószappant használok és lehetőleg ne illatozzanak a ruhák. Semmi szükségem a levendulamező meg tavaszi kikelet illatára. A szárítógép vagy a vasalás megadja a tiszta illat érzést nekem és ha makacs a folt áztatni kell. Ha még makacsabb, akkor szívás van, jó lesz otthoni játszós ruhának. 
  • Fürdéshez, arctisztításhoz most ezt a szappant használom. Bár annyira nem szeretem a szappan formulát, de minden nem lehet tökéletes.

  • Maszknak továbbra is a Maskaolin arc és test agyagmaszkját használom, mint fő arcápolási termék. 
  • Szoktam simán sószappannal is fürdeni, arcot tisztítani, a narancsbőrnek egészen jót tesz, ahogy a talpak is puhábbak lesznek a sótól és a homoktól, ezért szoktam simán sós-homokos / földes talpdörzsit kikeverni. Továbbá a sószappan szúnyogcsípésre is kiváló. (Majd egyszer írok arról, hogy mennyire nem eszünk már földbaktériumokat és mennyire jót tenne, ha újra ehetnénk és érintkeznénk velük úgy, hogy kihúzzuk a földből a répát, meg leszedjük az epret és betoljuk kicsit földesen vagy, hogy mezítláb ázunk a földben. Persze ehhez kellenek olyan földek, ahol nincs műtrágya és növényvédőszer.)
  • A hajamra újabban fel szoktam rakni egy kókuszolajas-mézes maszkot, tök szép tónust ad a sérómnak és mivel annyi rozmaringunk van, mint a csuda, csináltam rozmaring vizet is, amivel fújkálom. 
  • Ha "hidratálni" kell a bőröm, akkor körömvirág krémet kenek mindenhova is. A körömvirág önmagában egy csodaszer, ezért mindenkinek ajánlom a lehető legtermészetesebb formulában. 
  • A kókuszszír, olíva olaj vagy shea vaj is jól működik kenceficének. 
  • Ha itthon vagyok, akkor nem használok semmiféle izzadsággátlót, mert ugye annyiszor mosom át magam amennyiszer akarom. Amúgy az izzadság tudom, hogy undi, de egy jó mutatója annak, hogy éppen milyen állapotban vagyunk és idővel meg lehet tanulni, hogy az éppen izzadó testünk szaga mit jelez. 
  • Ahogy a köröm állapota is jól mutatja az egészségügyi állapotunkat. Sokan azért festik, mert vékony és letörik meg azt mondják nem szép a színe. Ennek oka van, nem véletlen, hogy műtétek előtt le kell szedni a körömlakkot. A köröm azonnal jelzi, hogyha baj van kialakulóban. A szép körmökért lehet enni bizonyos ásványi anyagokat, vitaminokat és ápolásnak tök jó a japán manikűr vagy megint csak a körömvirágkrém, sószappan, iszapok, agyagok.  
  • Az izzadásra visszatérve az pedig egy örök szépségápolási és fiatalító dolog. Lehetőleg heti többször jól meg kell izzadni tetőtől talpig edzés, bikram jóga, szex ;) vagy szaunázás, stb., közben. Ahogy a forró gőz is csodás bőrápolási dolog.    
  • Van fiatalító táplálkozás is. Nyilván a kevés folyadék, sok cukor, adalékanyag, cigi, alkohol, stressz, nem alvás, feldolgozott ételek, kevés friss levegő, sok monitor bámulás öregít, de azt látom, hogy ezeket kilőve lehet egy 5-10 évet fiatalodni és, ha nagyon gyorsan sima bőrt akartok, akkor minden nap egy avokádót be kell nyomni kellő mennyiségű vizet inni és 3 nap után kisimulnak a ráncok.

Na én most így élek, elég nagy hippi lett belőlem végül is, de szerintem jót tett nekem. Múltkor én is csodáltam a drogériában a sok-sok mindenféle csoda kenceficét, de aztán mindegyikkel úgy voltam, hogy egyiket sem merném megenni vagy legalábbis lenyelni belőle egy keveset, így megint nem vettem semmit.

12 megjegyzés:

  1. Nem tudtam, hogy az egészségre való törekvés hippiség. O.o

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az egyik barátnőm szerint az ilyen naturális dolgok, olyan hippi dolgok. :D

      Törlés
    2. Ez nekem nagyon fura! Mondjuk bevallom őszintén, nekem a legtöbb háztartásban fellelhető mindenféle bőrápoló meg egyéb kozmetikai kencék mennyisége is megdöbbentő, én lemaradtam erről a vonatról még kamasz koromban, és azóta sem éreztem szükségét, hogy felüljek rá, de az én környezetemben ez még egyszer sem merült fel témaként (legfeljebb azon szoktak megütközni, hogy milyen minimális a fürdőszoba-felszerelésünk).
      Mindenesetre most megtudtam, hogy hippi vagyok. :D

      Törlés
    3. Akkor üdv a klubban! :) Van olyan barátnőm és rokonom, ahol végtelen mennyiségű izé van. Nem csak arcra, testre, hanem hajra is. Göndörítő, egyenesítő, ragyogást fokozó, fényesítő, dúsító, mit tudom én. Aztán ott vannak a körömcuccok. 120 lakk, UV lámpa, 18 féle reszelő, csipesz és a smink... Hát ott én már teljesen el vagyok veszve, hogy van ez az árnyékolás technika, ahhoz külön be kell vásárolni meg már nem csak alapozó van, hanem 6 dolgot kell 4 különböző helyre felkenni, aztán elkenni, aztán még feltenni 8 rétegben a szemfestéket, a rúzst, szájfényt és a végén le kell fújni az arcot ilyen spray-el. Még nem vettem a fáradtságot, hogy megnézzem mire jó az, gondolom fixál, mint a hajlakk. Na és ezt kell lemosni este 3 fajta oldószerrel, aztán felrakni 6 réteg "bőrápolót", és meg is kell masszírozni az arcot gua sha kővel. Reggel meg kezdődik minden elölről, ergo soha nem pihen a bőr. Van olyan barinőm, akit mindig csak sminkben láttam, egyszer elmentem hozzá és smink nélkül ajtót nyitott hát alig ismertem meg. Én elhiszem, hogy ezt sok nő szereti, türelmük is van hozzá, nekem ehhez nincs. Jó ez a hippiség. :D

      Törlés
    4. Én elhiszem, hogy van, aki ezt élvezi, és nem is sajnálom tőlük. Azt viszont szomorúnak (és kicsit ijesztőnek) tartom, hogy ezek szerint az az általános elképzelés, hogy ettől a sok kozmetikai terméktől lesz egészséges bőre valakinek? Nem pedig az egészséges életmódtól és táplálkozástól?
      (Volt amúgy az egyetemen egy háztartásvegyipari kémia nevű órám, és... hát... a "semmi sem rákkeltő meg semmi sem káros" tételt a tanárnő erősen cáfolta sok kozmetikai összetevő esetében...)

      Szappan-kérdésben amúgy ajánlom, hogy próbáld ki a házi szappankészítést, ha van rá kapacitásod, nagyon egyszerű eljárás, egy délutánt vesz igénybe (és a nagy részében csak várni kell) + egy pár hét amíg a szappan kiszárad. Mi évente maximum kétszer szoktunk szappant csinálni, és megvan egy egész évi adag (kézmosásra, fürdésre, illetve én magamnak hajmosó szappant is szoktam készíteni, az még lassabban fogy).

      Törlés
    5. Uh, a szappankészítés tök jó lenne! Jó is, hogy mondod, mert most éppen annyi levendulám van, hogy pont lehetne sok szappan belőle csak ki kell gyorsan tanulnom. :)
      ------------------
      Múltkor láttam a tiktokon egy videót, ahol a csaj valami vitaminnal feldúsított energiaitalt iszik azzal a marketinggel, hogy "minek szenvedni a zöldséggel, gyümölccsel. Meg ki tud arra odafigyelni, nem is szereti senki és mennyivel könnyebb meginni egy finom energiaitalt. Hogy az milyen csuda egészséges..." Na, hát itt tartanak elég sokan még. Én azt hittem a covid pont jó lesz arra, hogy a fogyasztási agyrémből visszavegyen az emberiség, de szerintem csak rosszabb lett. Az meg teljesen elfogadott tény, hogy a 10 lépéses arcápolási rutin miatt lesz valakinek szép és egészséges a bőre és addig amíg a milliárdos forgalmú, óriási tudással rendelkező magyar márka tulajdonosa ezt mondja sokan el is fogják hinni. Az más kérdés, hogy ő is állandóan ki van sminkelve, ahol meg nincs ott látni a bőrén, hogy minimum az androgén hormonok nincsenek a helyén. Nem mondom, hogy a kenceficék nem segíthetnek, de azért az véleményem szerint az maszkolás. Öregedni meg nem attól fog jobban az ember, hogy nem keni magát a legújabb ázsiai hülyeséggel, hanem ugye, hogy hogyan él és mit örökölt.

      Törlés
  2. Upsz, bocsánat, kétszer szóltam hozzá véletlenül, elég ha csak az egyiket teszed közzé. :D

    VálaszTörlés
  3. Szeretem az ilyen bejegyzéseidet. Gondolom Greens of Daisyt ismered, én nagyon szeretem őt, csoda dolgokkal ismertet meg a természetből. És vannak neki kozmetikai szerei, azokkal szemezem. Egyébként február körül - amikor kivizsgálásokra jártam, de tudod - erősödött fel nálam még inkább az egyszerűség, természetesebb, stb. dolog mindenben. Étkezés, öltözködés, kozmetika....Nagyon élvezem.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most néztem utána, én nem ismertem. Az ilyen tartalomkövetésben "nagyon rossz" vagyok, de köszi, hogy mondtad, megismerkedem vele. :)
      Örülök neki, hogy nincs nagyobb bajod és időben vagy! Sajnos a környezetemben egyre több fiatal van, aki súlyos beteg és majdnem biztos vagyok benne, hogy a nyugati étrend és életstílus, a krónikus stressz és az ilyen összeadódó toxicitás miatt van.

      Törlés
  4. Jók ezek a bejegyzéseid, szeretem őket én is❣ Ráléptem már én is erre a "hippi" életmódra... illetve talán mindig is ezen voltam, de azért van még mit csiszolni rajta-)

    VálaszTörlés
  5. .... én meg már attól elfáradtam, hogy végigolvastam! :D. Sosem lesz erre időm.

    VálaszTörlés