6/21/2024

Kezdődik a nyári szünet

Ma véget ért a suli és véget ért az ovi. Először az oviba mentünk a Kicsiért. Ő ugyan befejezte a nagycsoportot, de még marad egy évig, mert 6 éves és mert az autiknak alapból jár plusz egy év. Ez a csoport teljesen szétesik. A fél csoport elballagott, a másik felét szétosztották. Ma tudtuk meg, hogy  a beosztás szerint szerencsére a Kicsi újra ebbe a tagoviba került az egyik nagycsoportba és nem az iskolába kihelyezett "átmeneti" csoportba, ahol elég nagy gyerekek vannak. Búcsúzóul a nyugdíjas óvónéni megölelt és megpuszilt minket, a Kicsi magától ment oda puszit adni. A másik óvónő már teljes ámokfutásba kezdett az utolsó három hetében, én a páholyból figyeltem a fekete hattyú öngyilkosságát. Nekem nem nagyon kellett már senkinek semmit bebizonyítani. A Kicsitől el sem köszönt, oda sem nézett, semmi. Ez nálam emberileg olyan mélyre taszította, hogy nem is tudom jól körülírni. Milyen az az ember, aki 2 év után annyira nem képes, hogy egy 6 éves, ártatlan, kedves, gyűlöletet nem ismerő kislánynak legalább annyit mondana; szia? Az biztos, hogy nem óvónőnek való. Na, de vége, végre. Miután elhoztuk a Kicsit mentünk Ciniért a suliba. Ezer és egy cuccot kellett hazahozni úgy, hogy a héten már minden nap hozott haza dolgokat, de még így is maradt bőven. Az én lányom úrinő módjára oldotta meg a cuccok kérdését, mert ő nem cipekedett, az egyik fiú hozta az összes cuccát, ő meg csicseregve, nevetgélve jött mellette. Majd okosan megdicsérte a kisfiút, nekünk is mondta, hogy a fiú "önként" hozta a cuccát, mi is megdicsértük a kisfiút és ezzel a jelenettel véget is ért a tanév. Lesz még osztálybuli, szülők és gyerekek együtt leszünk, de az már csak a mókáról és ahogy elnézem az előjeleket a nagy zabálásról fog szólni. Miután hazaértünk ezer cuccal, leizzadva, gyors zuhanyzás után családilag a medencébe kötöttünk ki. Közben volt üdítő, fagyi, móka, kacagás. Holnaptól meg kezdődik a 10 hetes szünet. 

A 10 hétből nagyjából 5 hét van megoldva, ha Cinit nézzük. Ha a Kicsit nézzük, akkor neki 10 hét lesz itthon, kisebb kirándulásokkal meg intenzív fejlesztéssel. Találtam egy jó kis fejlesztőt, nem fogjátok kitalálni ki az? Hát én... Hétvégén voltam szülőcsoportban, ahol autista gyerekek szüleinek tartanak előadásokat meg adnak tippeket és megint elhangzott az, hogy idő és szakemberhiány miatt az a legoptimálisabb, ha a szülő kitanulja a "szakmát" amennyire csak lehet. Erre már jó ideje rájöttem, mert a heti 1-2 alkalmas fejlesztések jók-jók, de nem elégségesek. (Ha esetleg bárkinek van kapcsolata a Bárczira, ahonnan meg tudnám szerezni az auti specifikus szakirodalmat az nagy öröm lenne.) Persze rengeteg minden fent van a neten és már össze is állítottam egy nyári tematikát, terápiát a Kicsinek, amiben a Cini is biztos nagy segítségemre lesz, mert ő nagyon szeret tanítani. 

Nem állítom, hogy nem várom az őszt, bár idén sokkal jobban bírom a nyarat. Nem jött ki a napallergiám, a jelentős testzsírvesztés miatt jobban bírom a meleget, még picit barnultam is, a víz és a nap kiszívta a hajamat és most olyan szőkés-vöröses, ami egészen jó és lett több szeplőm, amit néha kezdek már-már megkedvelni. Azt már el sem mesélem, hogy azért néha karácsonyi videókat nézek és arról álmodozom, hogy idén jó nagy hó lesz karácsonykor. Na, de előtte legyünk túl a nyáron és a nyárpártiak miatt kívánom, hogy legyen szép nyarunk, sok zöldséggel, gyümölccsel, családdal, barátokkal, sok fürdőzéssel.

4 megjegyzés:

  1. “Legyen szép nyarunk, sok zöldséggel, gyümölccsel, családdal, barátokkal, sok fürdőzéssel.”
    Így legyen, egy hős vagy, szép napokat kívánok! Ági ❤️

    VálaszTörlés
  2. Én két dolog miatt szeretem csak a nyarat. A sok sok zöldség és gyümölcs valamint a medence :) Amúgy tegnap a 38 fokban és az álló, fojtó levegőben jöttem rá, miért is nem kívánom már a nyarat, pedig régen alig vártam. Tulajdonképpen az időjárás miatt lett ez nemszerelem. Ha nálam mindig ősz lenne, az az igazi vénasszonyos, olyan 20-24 fok között azt szeretném a legjobban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tegnapi rekkenő hőség valóban kemény volt, nekem most úgy tűnik a meleggel nincs bajom, a sok Bikram jógázástól megszoktam, hogy 40 fokban csöpög rólam a víz és még mozognom is kell, de az UV.... az UV gyilkos és ezt utálom. A nyár fele arról szól, hogy a gyerekeket nem lehet kiengedni és be vagyunk zárva a házba.g.

      Törlés