4/02/2024

Az autizmus világnapja és az új életem

Azt érzem, hogy havonta változik a világ. Csak, hogy a munkámat említsem a TikTok átírt egy csomó mindent. Mondjuk megrendelői elvárásokat. Nem akarok senkit fárasztani ezzel, de a mostani elvárás már csak a gyorsaság. Alkotóra nemigen van szükség csak valakire, aki valamit összedobál oszt jól van. Nagyjátékfilmeket nem én fogok vágni úgy néz ki (haha), meg amúgy is vannak itt olyan történetek, hogy a hatalmas, csilli-villi nagyjátékfilmes forgatások után senkit nem fizetnek ki. Az meg alap, hogy a kisebb megrendelők a fizetéskor köddé válnak vagy hónapokig húzzák a kifizetést. Az ilyenek miatt is nálam már tavaly év végén betelt a pohár. Elkezdtem másban gondolkozni. 

Nem nagy dologról van szó, de akár működhet csak kell egy átállási idő. Már letettem róla, hogy egyszerre leszek valami csúcs vállalkozó, üzletasszony, egy neurotipikus kislány anyukája, meg egy autista kislány mindent elintéző, fejlesztésre járó, otthon fejlesztő anyukája, aki mos, főz, takarít, mindig vidám és csinos. Ez nem az az életszakaszom, de lehet ez nem az az életem, amikor nagy karriert fogok befutni. Ezzel vannak amúgy megküzdési problémáim, mert ambícióim voltak és vannak is, de a jelenlegi helyzetünk mindent nem enged meg. Most már inkább megelégednék egy olyan biznisszel, ami nyugodtabb és kiszámíthatóbb. Elmennék én irodába is, de mivel a Kicsi szűken 4,5 órát van az oviba - már ha nem beteg - ezért nem tudok. Nincs még olyan szinten, hogy 8 órákat bent legyen egy intézményben. Az is lehet, hogy sosem lesz szociálisan ilyen szinten. A Kicsi tök jól csinálja az ovit, de kell neki a többi szabadidő, hogy minden egyes nap be tudjon legalább ennyit járni. Ehhez meg kellek én.

Az utóbbi években vért izzadtam, hogy minden is legyek. Minden járulékot fizessek magam után, bevételem is legyen, satöbbi. Nemrég megkaptuk, hogy hivatalosan otthon gondozó szülő lettem. Ez szakorvosi kompetencia, ő adja meg erre a papírt. Mit mondjak? Nem így terveztem az életem, de legalább most egy kicsit nyugodtabb vagyok, hogy minden papír, minden kedvezmény, lehetőség el van intézve. Több évig tartó procedúra volt mire ide eljutottunk csak, hogy a 1,5 éves várólistákat említsem.  

Sosem lehet tudni, de tényleg sosem, hogy milyen esemény változtatja meg egy ember egész életét és kell egyik napról a másikra egy teljesen új életbe kezdenie. Azt tudom, ha lehetne se csinálnám vissza és, hogy nem bánom ezt a fordulatot, mert közben itt van a Kicsi, aki minden tekintetben egy csodagyerek. A mai nap róla szól, mert ma van az autizmus világnapja. Kérdeztem tőle, hogy akarna-e valami különlegeset kérni erre a napra, de erre azt reagálta, hogy akkor ő elmegy játszani. 

Mit mondhatnék, éljenek az autisták! 




7 megjegyzés:

  1. Másfél év volt elintézni a gyodot? Vagy milyen státuszban vagy? (Bocsanat hha tolakodó a kérdés, ne válaszolj hha az.) aszittem h max néhány hét… hajrá autik, hajrá új élet, remélem (a lehetőségekhez mértek) kevésbé leszel kifacsart! <3 (m. Gray)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! 💙

      Több, mint 1,5 év volt végül az egész kivizsgálás és hozzá a papír, mert ilyen várólisták vannak. Először elmentünk magánhelyre. 3-szor kérdeztem rá, 3 különböző időpontban, hogy biztos, hogy ki tudnak állítani minden szükséges papírt az állam felé? Letették a nagyesküt, hogy igen. 2 hónap volt mire minden kivizsgáláson túl lettünk egy vagyonért. Aztán persze kiderült semmit nem tudnak kiállítani. Állami helyre kellett végül menni, ebben nem nagyon lehet trükközni, mint kiderült. A várólisták pedig 1,5 évesek. Rengetegen vannak a várólistán, nyáron a fű sem nő, az orvos beteg, eltolják az időpontot és mennek a hónapok, telnek az évek. A Tűzoltó utcát kellett megcélozni, de az a társaság...fűűű, hát rémisztő mi megy ott... végül bejutottunk a Vadaskertbe, amiért külön hálás vagyok és most már oda tartoztunk. Megvoltak az újabb vizsgálatok, minden papírt ki tudtak állítani és innentől már elég gyorsan sikerült elintézni a gyod-ot meg a többit. Kész pokoljárás ez az egész amúgy. Közben a pedagógiai szakszolgálat is kivizsgálta újból komplexen a Kicsit, mert tavaly elfelejtették felülvizsgálni hiába vertem az asztalt, elment az év és ezért nem felülvizsgálat, hanem újra komplex kivizsgálás volt. Szegény gyerek már csak kivizsgálásokra járt, de most már túl vagyunk a nehezén, még az SNI-t várjuk. Remélem oda már nem hívnak be kivizsgálásra, hanem a meglévő papírokat elfogadják, de az is a leadástól számított 6-8 hónap mire jelentkeznek.

      Törlés
  2. 💙
    Sok olyan szülőt ismerek, akik autista gyermeket kaptak..Páran vannak, akikre felnézek, mert olyan jól csinálják, hogy talán pontosan ezért Ti kaptátok ezeket a különleges gyermekeket, mert nem lenne ez bárkinek. Te vagy az egyik ilyen szülő. 💙 Ma az én zöld szívem is kék..😊

    VálaszTörlés