4/11/2024

Pug

Gondolom emlékeztek még a horror sztorimra, amikor is a fél éves kutyánk majdnem széttépett. Még így utólag belegondolva is kiráz a hideg tőle. A lényeg a lényeg, hogy én azt mondtam kutyát nem akarok többé. 

Aztán gondolkoztam rajta, hogy a lányoknak azért csak jó lenne egy kutya a gyerekkorukba, illetve Cini nagyon szeretett volna és az utóbbi időben a Kicsi is nagyon nyitott a cicák felé, próbálta őket idomítani, ezért gondoltam, akkor próbáljuk meg a kutyát. Így annyit engedtem, hogy lehet kutya, de csak is mopsz. Nekem volt mopszon, többen biztos emlékeztek rá. Cini is emlékszik rá, bár szerintem a közös képek, videók emlékeztetik. Ők nagyon bírták egymást és mikor Cini 1,5 éves volt akkor se kellett nagyon féltenem  a kutyától. 

Így vártunk és vártunk, majd egyszer csak jelentkezett az örökbe adó alapítvány, hogy van egy mopsz csajszi, aki jöhetne hozzánk. Az nem kifejezés mekkora öröm volt itthon mikor megérkezett. Szerencsére első pillanattól kezdve olyan volt a kutyának is, mintha mindig is itt élt volna. Annyira természetesen éli itt az életét az első perctől kezdve, hogy az fantasztikus. Cini teljes boldogságban van azóta is, de ami nagy szó a Kicsi teljesen kinyílt a kutyától. 

A kutya például fejleszti a szociális-kommunikációt azzal, hogy lehet neki egyszerű parancsokat adni és a kutya végig csinálja, ezért van sikerélmény. Na most a mopsz azért nem kifejezetten terápiás kutya, de a miénk nagyon is az lett, mert működik a dolog. Végre a Kicsi is tud valakit irányítani és valakinél ő tudja indítani a kapcsolatteremtést. Neki ez nagyon nehéz, ilyet még nem is csinált soha. Ha neki mondják mit csináljon, akkor csinálja, de ő nem megy oda egy gyerekhez, hogy "Jössz játszani?". Nem tud barátkozni és ezen szeretnék változtatni. A kutyát viszont most próbálja irányítani, felveszi vele a kapcsolatot és ez egy óriási fejlődés. Együtt játszanak, együtt bandáznak, öröm rájuk nézni. 

A kutyus fiatal, de nagyon rossz kondiban van és túl kövér is. Persze a mopsz nem egy áramvonalas kutya és nem lehet vele nagyokat túrázni, de most tényleg van még hova fejlődnie. Így kimérve kapja az adagjait és minden nap gyúrunk a jobb kondira. Már fogyott is egy picit aminek nagyon örülök, mert máris fürgébb lett, meg jobban tud mozogni és így neki is jobb. Végre rendeződött a kutya dolog és én is imádom. 


19 megjegyzés:

  1. De jó, tök jó lehet a kislányodnak a társasága, drukkolok nektek. Mennyi idős a kutyu?
    Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha minden igaz februárban fogja ünnepelni az 5. szülinapját. :)

      Törlés
    2. Cuki, az nem sok, még csak 4 múlt, tök jó

      Törlés
  2. Dejó, nagyon cuki! (M. Gray)

    VálaszTörlés
  3. Uristen, ez a kutyus valami iszonyat edes. <3
    V

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Bárhova visszük őt mindig mosolyt csal az arcokra. :)

      Törlés
  4. Nagyon jóóó, gratulálok hozzá! Sok boldogságot vele! :)
    Egyébként én sajnos, mikor bezártad a blogodat, akkor lemaradtam a meghívóról, úgyhogy nekem kimaradt ez a kutyás sztori, de nagyon ijesztően hangzik :(( Sajnálom hogy ilyen történt. Ez a kutya tündéri, látszik hogy a légynek sem ártana, és milyen boldog lehet hogy jó családja lett!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szereztem pár sérülést, de a legdurvább az volt, hogy rálökött a csúszókapura és hátulról beleharapott a pulóverebe, majd elrántott balról jobbra és a csúszókapunk lévő sín keresztbe elvágta a mellemet 15 centi szélességben. Én ott elájultam egy pillanatra és arra ébredtem, hogy rajtam van a kutya és tépi a ruhám. Valahogy leverekedtem magamról és bemenekültem a házba. Előtte is már harapott meg nálunk munkást, stb. A mellem rendbe jött, nem látszik már, de én azóta félek a kutyáktól.

      A mopsz persze nem ilyen, egyedül ebben a fajtában bízom most jelenleg. Amúgy nagyon vicces, őrzi a házat, de hát a macskák hangosabban ugatnak, mint ő. :D

      Törlés
  5. puuuuug ❤️❤️❤️❤️❤️ de jo!!! emlekszem meg Arthurra es Lollora❤️
    a mi kutyusunk 12 es fel mult, a kisfiunk 3 es fel (mind a ketten osziek, haha, az egyikuk szulinapja az oszi napejegyenloseg kornyeken van, a masiknak az allatok vilagnapjan❤️). nagyon szeretik egymast, a kutyusunkat kb revitalizalta, hogy lett egy kisgazdija, a kisfiunk is sokat tanul tole. oriasi jo fejek a mopszok. librarycat

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lollo és Arthur nagy páros voltak az biztos. :) Nekem is volt gyerekkoromban egy kutyám, ezért is gondoltam, hogy csak jó lenne egy kis társ. Amúgy pont ma reggel beszéltük a férjemmel azt, hogy ez a kutya azért is ilyen boldog itt az első perctől, mert a gyerekenergia teljesen feldobja őt. :)

      Törlés
    2. csak arra nem emlekszem mar, melyikuk volt Arthur es melyikuk Lollo. mind a ketto szuper mopszos nev! librarycat

      Törlés
  6. Fubasszus, most h ujra leirtad h mi volt az elozo kutyaval - hat kiraz a hideg. Dobbenet h egy border collie ilyen is lehet: az edzomnek az van; es nehezen tudok kedvesebb joszagot elkepzelni nala. Megnyalja a kezem, imadja a gyerekeket, dobja magat simire. Mondjuk gondolom ez is olyan, hha veletlenul kifogsz egy tulzenyesztett peldanyt, amelyik (szerencsetlen) gyagyas, azzal nincs mit tenni. Halistennek, h “megusztad” meg hogy a gyerekeket nem kapta el. (M.gray)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahol építkezünk ott az egyik szomszédnak két bordere van és tündérek. Persze aktívak, de látszik rajtuk, hogy kedves kutyák. A trénerek mondták nekem, hogy nagyon sok problémás, agresszív border van már. Most éppen népszerű kutya ezért is túl van tenyésztve és a neves kennelekből is kerülnek ki nehezebb esetek. Azt is mondták ezen a kutyán biztos, hogy látszott egészen kicsiként, hogy nem gyerek mellé való és, hogy ezt látnia kellett volna a tenyésztőnek is. Annyit megtudtam végül, hogy a kutyánk szülei testvérek és gondolom ez az állatvilágban sem túl előnyös. Nem is értettem miért kell ilyet csinálni.

      Törlés
    2. a border collie szulei testverek voltak? es a tenyeszto tenyesztonek hivja magat es nem szaporitonak? hat elkepeszto problemai lehetnek igy egy allatnak…durva😞 most nagyon felhaborodtam…librarycat

      Törlés
  7. Cuki..🥰 legyen sok örömötök vele.

    VálaszTörlés
  8. Azért örülök, hogy sikerült kicsit felülírni azt az extra rossz élményt ezzel a cuki kutyával.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is, bár a nagyobb testű kutyáktól még azért mindig tartok és a kisebb aktívabb fajtáktól is talán majd egyszer az is helyrekerül.

      Törlés