4/15/2024

Mélyen titkolom a luxus életem

Anyukám kórházba került és elég nagy para volt. Marcangoltam magam egész héten, hogy nekem még mit kellett volna tennem, hogy ne ez legyen. A férj a megmondhatója, hogy én évek óta mondom a magamét, de kábé a falnak is beszélhettem volna. Láttam előre, hogy baj lesz, de anyu ignorálta éveken át. Szerintem amit én csinálok már kontraproduktívan hat nála is, ezért nem is tud mindenről. Mert, aki nem így csinálja, mint én, sokszor azt gondolja sok és önsanyargató és csak a sportolóknak, edzőknek kell ennyit mozogni. A környezetem előtt is ezért mélyen titkolom az életmódom már. Itt leírom nektek, de amúgy, ha külön és nyomatékosan nem kérdezik, nem beszélek sem étkezésről, sem mozgásról, se a tapasztalataimról, mert dühöt és megvetést váltok ki. Az meg köszi nem kell. 

Mondanak az ajánlások olyat, hogy hetente 120-150 percet sportoljunk, de én azt mondom már, hogy haha és lárfifári. Hol kompenzál az? Hol fejleszt? Hol tart szinten? Sehol. Most úgy néz ki a hetem, hogy heti 7-szer jógázom és heti 4-szer 45 percet tekerek és utána van, hogy megragadok még súlyzókat. Így heti 12 órát sportolok átlagban. Nem azért, mert én ekkora fasza gyerek vagyok hanem, mert kitapasztaltam, hogy az, amit én el szeretnék érni, ahogy élni akarok ahhoz ez kell. Viszont egy anyukám típusú embernek azt mondani, hogy legalább heti 5-ször kellene mozogni... Időrablásnak fogja gondolni. Mert szerinte is sokkal fontosabb dolgok vannak, amiket el kell végezni és a mozgás az luxus. Aztán a megkeresett lóvét lehet költeni a kezelésekre... 

Múltkor álltam a sulinál, vártam Cinikémet. Mikor megérkezett rögtön mondtam neki, hogy most ne rohangáljon még a többi gyerekkel, hanem induljunk, mert mennék edzeni. Ritka alkalom volt, általában a reggeli órákban letudok mindent, amíg a gyerekek vagy fel sem keltek vagy mikor éppen suliban, oviban vannak, de aznap ez nem jött össze és én délutánra toltam az edzést. Erre egy anyuka epésen megjegyezte, hogy "neked mikre van időd". Mondta ezt durván túlsúlyosan, cigivel a kezében, szimpi volt. 

Ez a másik amitől falnak megy, ez a társadalmi hozzáállás, hogy szégyelljem magam, hogy nekem van időm magamra, mert vannak a komoly és fontos emberek, akiknek nincs látszólag (!) semmire idejük és ők a keményen dolgozó, fasza csajok és fiúk. Egy átlag nyugdíjas napi 3 órát facebookozik. Egy 40 év körüli ember heti átlag 10-15 órát tölt a közösségi oldalakon és heti átlag 10 órát tölt sorozatok nézésével.  Ha összeadom az minimum heti 20 óra. Én meg 12 órát sportolok és még mindig van 8 órám minden másra. Anyukám is csak sorozatokat néz és bőven megvan neki a heti 10-15 óra egy héten. Mert ő ezzel "kapcsol" ki. Oké, de nem lehet kiváltani a mozgást vele. 

Én sem töltöm az időmet egész nap a teremben. Sőt, akár a bringát fel is hozhatnám a lakásba és tekerhetném a híradónézés közben is, mert úgy is működne. Ha nem tudnék lemenni heti 4-szer, akkor felhoznám. Amihez ragaszkodom az az, hogy legyen napi 1 órám amikor átszellemülve, lent a teremben tudok jógázni, de a sport felét a gyerekek mellett csinálom. 



Mert úgy éreztem heti 3 jógával nem lehet jelentőset fejlődni, de persze jó, de a fejlődéshez kell a minimum heti 5 alkalom, ezért inkább feltoltam heti 7-re. Viszont ezután úgy éreztem, hogy a mindennapi jógaóra tök jó és ott van olyan, hogy el kell mélyedni valamelyik pózban, de még mindig kevés, ahhoz, amit akarok. A jelentős nyújtáshoz még több kell, ezért viszem fel miden nap a szőnyeget és nyomatom még este vagy délután. Arra is ráéreztem, hogy a jóga nagyon szuper, sőt, szerintem mindenkinek kellene csinálni, de más is kell még és ezért tekerek. Ha meg már lent tekerek még egy 20-30 perc súlyzózás nem akkora sztori. Így építgettem és ma már teljesen beépült az életembe, de rajtatok kívül senkinek nem mondom, mert hát úúú mennyi időm van magamra, naplopó vagyok. És ezt én nem értem. Általában mire a gyerekek felkelnek már leedzettem, tehát ők például ebből sokat nem is érzékelnek, de ha ezt elmesélném én lennék az anyuka, aki nem foglalkozik a gyerekivel és állandóan fitneszezik...    

A mozgás nem véd meg mindentől, de azért számít, hogy amíg tart az élet azt fitten, energikusan nyomjuk le vagy valami eltorzult testben, gyógyszereket szedve, krónikus betegségekkel. Szerintem nem mindegy és remélem anyukám most rájött, hogy magával kellene foglalkoznia főleg egy ledolgozott élet után nem pedig 25 éves, multiban dolgozó, fiatal csajnak kell képzelni magát. 

Na, kipörögtem magam a luxus életemről. 


13 megjegyzés:

  1. "Mondanak az ajánlások olyat, hogy hetente 120-150 percet sportoljunk, de én azt mondom már, hogy haha és lárfifári. Hol kompenzál az? Hol fejleszt? Hol tart szinten?"
    Ezt annyival tudom megerősíteni, hogy én úszni járok, sajnos az elmúlt években a sorozatos covid hullámok, uszodabezárások miatt többször is kvázi újrakezdtem és az a tapasztalatom, hogy ha heti egyszer jutok el és úszom 2000 m-t, az pont a szintentartáshoz elég, de fogyáshoz, izomépítéshez kevés. Ha 1-2 hónapon keresztül megvan a heti két alkalom, akkor már látható eredménye van, persze a három még jobb lenne, de az főllás és két gyerek mellett elég nehezen kivitelezhető.

    VálaszTörlés
  2. Az úszás időigényes ez tény, de mondjuk nagyon jó, én is szívesen járnék csak be kellene mennem Pestre és akkor már órák mennének el vele. Ígérik, hogy itt is lesz egyszer uszoda. Mikor még Monoron az uszi mellett laktam én is jártam heti 3-szor, bár borzalmas úszó vagyok szerintem. :D
    Az úszás mellé még valami otthoni edzést, mondjuk egy saját testsúlyosat nyomhatsz vagy vannak ezek a kondiparkok. Itt nálunk már délután tele van pasikkal és nyomják az izmozást. :)

    VálaszTörlés
  3. Hát én most mélyen elszégyelltem magam. Nekem ilyen céltudatosságom és kitartásom sosem volt ilyen téren, és egyébként így, a 46 küszöbén érzem is, hogy hú, mekkora gáz vagyok...
    Anyukádnak jobbulást kívánok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Nem vagy gáz és nem is késő elkezdeni! :) Ráadásul, ha jól értem azért te a munkahelyeden nem ülsz egész nap, amúgy is amikor van szabadidőtök jöttök-mentek. Anyukám sajnos tényleg egész nap ült valahol és ez mostanra jutott el oda, hogy ő neki tényleg nagyon gáz.

      Törlés
    2. Nem, szerencsére munka közben is legkevesebb 7000 lépés is megvan, (és ott is igyekszem normális tempóban közlekedni, nem andalogni) úgyhogy azért valóban nem vagyok teljesen tétlen.

      Törlés
  4. Na igen, én pont a szüleim miatt nem engedem a gyeplőt, mert mindketten túlsúlyosak, és bizony ebből már mindenféle problémájuk van. Én nem szeretnék úgy járni, mint ők, nagyon fontosnak tartom, hogy könnyen és jól tudjak mozogni, mert a súlyom rendben van, meg amúgy is figyeljek magamra, hogy a koromhoz képest a lehető legjobban legyek. Sajnos a korral jön ez meg az, már én is érzem, szóval minek ezt fokozni, ha lehet máshogy is. Amúgy meg mindig arra van időnk, amire szánunk. Nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most az új könyvemben a Végigélniben olvastam, hogy 65 év felett nem lehet izmot építeni, hanem a meglévőt lehet fenntartani. Na, de sokaknak már sokkal előbb alig van izomzatuk és attól lesznek az ilyen jó kis nagymama, sütidagasztó karok meg az a hordó alakú test. A cukorbetegség ellen meg nagyon kell az izom és hát igen, én is azt látom, amit te és engem is az motivál, hogy én oda nem akarok eljutni. Nagyon aljas betegség a cukorbetegség, mert gyakorlatilag mindent képest szétcseszni. És igen, arra van időnk, amire szánunk csak most sok az egyéb csábítás és a mozgás nincs az első helyen.

      Törlés
  5. Jobbulást! Ha nem indiszkrét kérdés, anyukád hány éves? És milyen panasszal került kórházba?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Anyukám 59 éves és a cukorbetegség okozott nála egy olyan szövődményt egy egyszerű megfázás után, hogy bele is hallhatott volna. A konkrét diagnózist nem írnám le, de hidd el nem volt vicces. Az orvos azt mondták ez azért van, mert elhagnyagolt cukorbeteg és le van nullázva az immunrendszere. Szinte minden fontos vitamin, ásványi anyagból hiánya van, nulla az izomzata és eddig a gyógyszerszedésen kívül nagyon nem tett a cukor ellen, mert simán megette a sütit fagyival. Engem heti háromszor került évek óta az agyvérzés emiatt amúgy és hiába voltam itt nem engedte, hogy segítsek.

      Törlés
    2. probald ravenni arra, h legyen kint sokat (persze nem mindegy, mikor), maga a termeszetes feny is segit az inzulinvalaszban. nem eleg persze, de kicsi es fajdalommentes es fontos lepes, foleg ha igy le van gyengulve…❤️ librarycat

      Törlés
    3. Köszi a tippet! ❤️
      Teraszon levegőzik minden nap egy kicsit. Sajnos tényleg nagyon gyenge, de már minden egyes nappal jobb a hétvégén szerintem a kertbe is kimehetne egy kicst. Szerintem 6 hét erősödési idővel lehet nála minimum számolni.

      Törlés
  6. Hát szerintem a napi 120 perc lehet inkább az ajánlás nem? Az más kérdés, hogy mennyire kivitelezhető. Én azt olvastam valahol, hogy bár mindenki az időre hivatkozik - azazhogy nincs ideje - valójában ereje nincs edzeni mert fáradt. Én is ezt érzem. Emellett az is igaz, hogy amikor én nekiállok otthon tornázni (most egy ideje elkezdtem, én nem azon a szinten vagyok mint itt a videóban a hölgy, hanem szerintem mint anyukád) olyankor a gyerek semmi másra nem képes mint YouTube videókat nézni, tehát sajnos valamiből kell elvenni az időt. A munkahely nyilván nem "enged el". Az alvásból meg én nem tudok. Bár lehet fel kellene kelnem nekem is 5-kor, hogy 7-ig edzek. Te egyébként mennyit alszol Penny? (FElla vagyok, nem tudok bejelentkezni).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Heti 120-150 percet mondanak nem napit. Ebben biztos vagyok.

      7-8 órát alszom és én bár nem vagyok egy korán kelő, de jobban bejött, hogy reggel letudom az egészet. Tehát mondjuk mire hétvégén felkelnek a gyerekek én már leedzettem, lezuhanyoztam. Rá lehet erre szokni, de azért néha tud fájni és tudnék még pihenni. Főleg mikor sötét és hideg van akkor nehéz felkelni és lemenni edzeni most, hogy korán van világos sokkal jobb.

      Törlés