3/23/2024

Öt egész nyolc és a huszonegy

Múltkor a fogorvosom elültette a bogarat a fülembe azzal, hogy azt mesélte, hogyha ő bármilyen édeset eszik, akkor felugrik a cukra 16-ra. Aki nem jártas a cukros dolgokban annak mondom, hogy a 16 már őrülten sok, igazából rémisztő. A tankönyvi úgy néz ki, hogy evés után 1 órával már 7 mmol/l alatt kell lennie a vércukornak és, hogy az adott étkezés ne vigye fel 8 fölé a cukrot. Anyukám szülinapja kapóra is jött, mert fogtam magam és betortáztam. Benyomtam egy szelet csokis-rumos-meggyes tortát és 10 perccel később már néztem is a vércukrom. Nagyon meglepődtem, mert azt mondta 5,8. El sem akartam hinni, de hát ennyi volt, azért rögtön megmértem úgy is, hogy a másik kezemből is vettem vért és akkor is ugyanennyit mutatott. 20 perccel később már 5,6 volt és így ment szépen lefelé. Arányaiban mondom, hogy a reggel éhomi vércukor akkor jó, ha 5,5 alatt van. Ehhez mérten a 5,8 egy torta után tényleg álom. 
Ebből természetesen nem az következik, hogy innentől kezdve csokitortán fogok élni, hanem az, hogy most végre a legrosszabb eshetőség mellett is működik a szervezetem. És nem szedek gyógyszert! Hát komolyan, majdnem nyomtattam magamnak egy gratulálok oklevelet. :D

Persze továbbra is folytatom a szokásos őrületeimet, mert a következő cél a 21-es BMI, ami húh... nem olyan egyszerű a dolog. Hiába sokkal jobb a helyzet, meg kell a bűvös 21-ért dolgozni és főleg úgy, ahogy elképzeltem a testkompozícióm. Olyan egészségesre képzeltem magam, semmi óriási bicepsz, vagy fenék vagy irreálisan kockás has. Ezért is fáj most mindenem, mert 24 óra alatt kétszer jógáztam egy-egy órát és elmentem egy 12 perces Coopert és egy öt kilométerest futni. Meg akartam mérni hol áll a VO2 max értékem (maximális oxigénfelvétel, minél magasabb az érték annál jobb. VO2max = (a távolságod méterben – 504,9) / 44.73). Rosszabbra számítottam. Meg is lepődtem, hogy a tavalyi utolsó futásomhoz képest mennyivel vagyok gyorsabb és robbanékonyabb. Gondolom az izom és, hogy könnyebb vagyok segített a jobb eredmény elérésben. Azért a futással úgy vagyok, hogy csak érzéssel. Mondjuk figyeltem és az 5 kilométeresbe már belevittem intervallumot. Tehát feltoltam 140-re a pulzusom, majd visszaengedtem és ezt játszottam el négyszer. Elvileg így jó vagyok és ezzel  fejlesztem az oxigénfelvételt. Az edzés terén a jóga továbbra is marad minden napra és majd ezt az intervallumos edzést próbálom hozzáigazítani. Most úgy is jön a jó idő. 

6 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy, de azért megijedtem, hogy a 21 is kapcsolatban áll a cukorral

    VálaszTörlés
  2. Ez a jó cukoreredmény annak az őszi IR diétának köszönhető? Nem volt régen jó a cukrod?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. IR-em vagy vagyis most már azt tudom mondani, hogy IR-em volt. Néha kilengett a vércukrom is illetve a fogyással a diéta ellenére voltak gondjaim. Hiába indult be, aztán megállt és stagnált. Az alvásom meg nagyon rossz volt. A jó cukoreredmény a diétának, a mozgásnak és az alvás rendeződésének tudható be.



      Törlés
  3. Nálad egyébként biztosan ugyanúgy 24 óra van egy napban, mint nálunk?😁

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, sajnos éppen ezért a ház elvesztette a csatát. Tegnap futás helyett porszívóztam inkább. :D

      Törlés