3/14/2024

Cukrom, cukrom

Már több, mint 1 hónapja benne vagyok a minden napos jógában és nem is áll szándékomba leállni. Most kaptam is a férjembertől egy új, nagy jógaszőnyeget, hogyha már így belendültem. Persze, látszik ez is, meg úgy ez az egész új pálya amire ráálltam. Úgy érzem, hogy a kajálás plusz a jóga meg a többi jövés-menés, kertezés egy optimális egyensúly lehet nekem. Legalábbis most. Eddig úgy gondoltam év végére lehetek legkorábban top formában, most már el tudom képzelni, hogy a nyár végére. 

Most először nem izgulok, mert érzem, hogy talán megfogtam a dolgot. Volt valaki, aki idekommentelte név nélkül természetesen, hogy jaj annyi mindent kipróbáltál és fogytál és mit tudom én, blablabla és miért nem vagy már 12 kiló? Hát például, mert van ez a kellemes IR-em, amit nagyon kellett finomhangolni és sajnos úgy néz ki egész életemben ezzel törődnöm kell. Most például folyamatosan mérek újra vércukrot, reggel és étkezések után 0,30,60,90,120 percnél, hogy lássam milyen görbét produkálok. Szét vagyok szurkálva, de múltkor a fogorvosom mesélte - aki szintén IR-es - hogy 16-ra felugrik a cukra bármiféle édesség után, aztán le is megy neki. A csajszi 50 kiló vasággyal, ki nem néztem volna belőle, de ő is elég szigurúan veszi ezt és ő volt 95 kiló is. El sem hinnétek, ha látnátok. Na ez elültette a fülembe a bogarat, hogy mi van, ha nálam is vannak ilyen kiugró értékek, ezért most egy hetet végig mérek, eszem a szokásos ételeim és nézem a végeredményt. Máris kiderültek érdekes dolgok, lekopogom, de eddig minden étkezés után 1 órával már 7 alatt volt a cukrom és ez tankönyvi. Azt is megfigyeltem, hogyha este nem eszem elég szénhidrátot reggel magasabb a cukrom, ha több szénhidrátot eszem este, reggel alacsonyabb a cukrom. Hm.... 

A kajálásomba továbbra is sok zöldség. Amúgy is nagyon nagy zöldséges vagyok, a gyümölcsöket kevésbé szeretem, abból jóval kevesebbet eszem, de a zöldség jöhet nagy dózisban, én bírom. Most úgy csinálom, hogy turmixba teszek répát, fokhagymát, brokkolit, spenótot, karfiolt, tehát ami itthon van és leturmixolom, de nem pépesre, hanem csak annyira, hogy könnyebb legyen rágni. A másik nagy kedvencem, hogy a répát a hámozóval vékonyra szeletelem, teszek rá chilis-fokhagymás szójaszószt, szezámmagot és nagyon autentikusan pálcikával megeszem. Ebből napi 2-3 adag simán lecsúszik csak úgy.  Ha bármilyen főétkezés van már szinte muszáj mellé nyers zöldséget ennem, mert hozzászokott a szervezetem. 


A böjtöt is nyomom, de nem feszülök rá. Van, hogy 12 órát bírok van, hogy 16-17 órát. Most már csak az alvásomat kellene helyrerázni, bár jelentősen javult az utóbbi időben és ezt a jóga számlájára írom, mert a mindennapi jóga a viszonylag új szokásom, a többit már régebb óta csinálom. Most már simán beájulok este és jó mélyen alszom, nagyon jó érzés, hogy sikerül. Sokkal fittebben ébredek és egyre kevesebb alvással is jól vagyok. Próbálom elérni az optimálisnak mondott 7 órát, hogy azzal kipihentnek érezzem magam.

Az egészségen és a tudáson mindig van mit csiszolni, ezért most ezt a könyvet olvasom. 

000


Még az elején tartok, de állítólag nagyon jó és vannak benne hasznos tanácsok. Engem minden érdekel a témában amúgy, szívesen olvasok ilyeneket. 12 kilós nem leszek, de a 21-es BMI-t céloztam meg és most már nem látom lehetetlennek. Sajnos közeli családtagjaimon látom mire képes a cukorbetegség, ha leszarjuk és én nem akarok eljutni idáig. Amúgy is fogékony vagyok ilyen dolgokra, hogy olvassak utánuk, hogy tanuljak róluk, ezért akit idegesít, hogy állandóan kísérletezem hát az az ő baja. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése