3/05/2024

Égő

Na ki az, akit március 5-én palántázás és vetés közben megkapott a nap? Igen, ez a kripli én vagyok. Az is igaz, hogy nagyon jól esett a napon lenni. Az én bőröm egyben mérőműszer is, mert érzem én mikor süt csak úgy a nap és mikor van UV, de ma erre - lévén, hogy március eleje van - fittyet hánytam, pedig éreztem. Most meg nézem az arcocskámat és hát piros, kicsit ég, az alvó szeplőim fel is ébredtek. Visszanéztem és ma 4-es volt az UV. Ejnye. Az meg az én bőrömmel már közepesen veszélyes. Nyárra már be szoktam edződni, akkor már jobban tolerálom a napsütést, de itt az elején mindig óvatosan kell szoktatnom magam. 

Idéntől pedig komoly gondot akarok fordítani a fizikai fényvédelemre (kalap, napszemüveg, esernyő, hosszabb ruha és kritikus időszakban nem a napra menni) két okból is:

  • Nem hiszem, hogy ez az őrületes, kenjük magunkat 50 faktorral télen-nyáron  jogos lenne. Télen nulla, nyáron minél kevesebb, én már ezt mondom, pedig sokat kentem ilyeneket magamra, de nem tudom, változott a véleményem... krém, tele ipari cuccokkal. Lényeg a lényeg, a lehető legkevesebbszer akarok magamra vastag krémréteget felvinni.

  • A másik, hogy újra és tényleg vörös a hajam henna nélkül! Juhééééj! Ma reggel még a férjember is megjegyezte, hogy milyen szép színe van, sötétebb lett és vörösebb de, hogy ilyet festeni nem lehet olyan ez a szín. Olálá! Nem gondoltam volna, hogy ennyit tudok, biztos, hogy jót tett neki, hogy nem szívta semmi. A vörös hajszínt őrözni kell, mert hamar kopik, kábé minden szívja. A nyár az ellensége. Kiszívja a színt az UV, a klór, ezért már lehet ma kalapot kellett volna felvennem és most kicsit aggódom is érte. Sampont is úgy veszek, hogy még véletlenül se legyen benne olyan ami megszívja, mondjuk csalán, citrom akármi. Persze nem értek hozzá teljes mértékben, lehet a tápláló samponban is ott van a szívóerő, de azért például régen használtam egy gyógynövényes sampont, ami tele volt csalánnal meg mit tudom én mivel és jó le is szívta a hajszínem szinte kiszőkített. 
Ahogy elnézem, holnap még jó idő lesz aztán kicsit visszaromlik, még lesz időm a kalapokat beszerezni. Van 1-2 kalapom, de például az egyik olyan, mintha egy olasz maffiózó feleségéé lenne, amúgy nagyon király, de hát azzal csak nem megyek a zöldségeshez. Bár ki tudja, végül is egyszer élünk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése