2/05/2024

Elfújta a szél

A Kicsit tényleg, vicces is volt, ő is nagyon nevetett meg én is. 

Jó hír, hogy már nem émelygek folyamatosan "csak" néha jön a hasfájás. Viszont már tudok enni, tegnap bepróbálkoztam egy szecsuani csirkével, ami lehet hiba volt és ma azért fáj jobban megint a hasam. Most éppen pörköltöt csinálok, szerintem azzal már nem lesz gondom. A fő szempont a főzésben, hogy elsődlegesen a Kicsi igényeihez igazítom. Ő pehely súlya ellenére nagyon jól eszik, igényli is a meleg ételt, akár többször egy nap. ...hát ő fényevő, részéről mindegy mit nem eszik meg. Mi meg mindent megeszünk. 

A Kicsi nagyon sok mindenben hasonlít a dédnagyapámra. Az egyik az, hogyha zsírba áztatott cukrot eszik egész nap, akkor is olyan vékony marad, hogy leesik róla bármelyik nadrág (ezért mindet be kell vennem). A másik, hogyha nekiállok főzni, kiköltözik hozzám a konyhába. Hoz valami játékot, kiül a konyhaasztalhoz és kivárja míg elkészül az étel. A dédnagyapám is pont ilyen volt, ott üldögélt míg a 14 éves énem összeütött valamit. Egyik legkedvesebb emlékeim közé tartozik, hogy én ott főzök, csicsergek a konyhában, a dédnagypapám meg üldögél, hallgat engem, mesél is valamit. Fűűű, de jó volt! Nem is tudtam mekkora szerencsém volt, hogy minden nap ott volt velem.   

Mikor a Kicsi minden nap kiül hozzám a konyhába az asztalhoz, lóbálja a kis lábait a széken, ott magyaráz, néha odajön rápillantani mit is főzök...fűűű, de jó ez is! Olyan de javum van és hát ez az élet. Mert erre fogok emlékezni, hogy milyen jó volt, hogy mindig ott volt velem a konyhában és közben beszélgettünk. Egyre jobban azt gondolom, hogy nekünk a dédszüleim élete lenne a legjobb. Ez alatt azt értem, hogy az a családi dinamika és, hogy minél többet kint lenni, távol az internet bugyraitól, akár állatokat tartani vagy eladásra termeszteni dolgokat. (Stipistop gyógynövény!) A Kicsinek nagyon jó tenne, meg neki akár egy jövőféle is lehetne, mert látom benne ezt az irányt, gondoskodó, ügyes, kis pontos, és mondjuk nem is veszi körül ezer őrült az irodában. Vé-nek meg csak azért, mert szerintem mindenkinek jobb lenne, még az olyan versenyistállóba járónak is mint ő. 

Erről jut eszembe lesz szülői, előre félek. 2,5-3 óra? Ki tudja... mert ebben a versenyistállóban olyan szülők vannak, akik csak a gyerek karrierjével vannak már most elfoglalva (alsó tagozat, második osztály). Mindent nagyon részletesen és pontosan tudni akarnak, mindenről információt, adatot, satöbbi. Mindegyik gyerek ezer felé van szakadva. Angol tagozatosak, ezért 4-5-ig bent vannak, ha nem, akkor megy a gyerek verseny sportolni, zenélni, különórára. Jézusom. Leírni is fárasztó. Nálunk  táncolni jár, zenélni most nem akart és nem is bántam, mert szerintem pont elég a heti két táncóra a meglévő terhei mellé. Azt szeretném, ha járna még majd festeni vagy valami képzőművészeti dologra, mert az tényleg neki lett kitalálva, de abban sem hajtja senki. Van olyan gyerek az osztályban, aki este 9-re ér haza az edzésekről és szokott sírni a másnap reggeli tesiórán. Az idegrendszere gondolom szét van hajtva. Nálunk ugye kényszer volt, hogy ebbe az osztályba raktuk át, másrészről Vé-nek olyan agya van, hogy kell is neki ez a terhelés, de például tavaly év végén tudtam meg a napközis tanártól, hogy vagy két hónapon át szomorú és fáradt volt délutánonként. Erről senki nem szólt nekünk és mikor hoztuk haza, akkor már tök boldogan csicsergett. Rá is kérdeztem és azt mondta nem tudja, nem emlékszik rá, szerinte csak fáradt volt. El tudom hinni és néha féltem is őt ettől a taposómalomtól, meg ettől az attitűdtől is amit lát, hogy minden gyereket ezerrel nyomatnak. 

Szóval én egyre jobban azt gondolom nem ez a versenyistálló, nem ez az elvárásokkal teli élet a jövő, hanem tényleg valami lassabb, ahol közelebb vagyunk a természethez, ahol vannak még olyan kapcsolatok, hogy valaki kiül a konyhába miközben főzök. Nekem is sokkal jobbak az idegeim, ha ki tudok menni. 

9 megjegyzés:

  1. Hát milyen cuki lehetett ez a jelenet a széllel. ❤️
    Az elsőszülött gyermekem júliusi születésű, tehát évvesztes. Már az óvodában is próbáltak rávenni, hogy nézessem meg, mehetne ő hamarabb iskolába, hiszen ötévesen olvasott, unatkozni fog. Nem tettem meg, hét évesen volt elsős. Aztán a többiek is hét és fél évesen mentek iskolába.
    A sulin kívül nálunk csak sport volt, ahová jártak egy héten többször, különórákra sosem. Mindig úgy gondoltam, csakk.ez az egy gyerekkoruk van, amikor még van lehetőségük játszani, futkározni, bármit vagy semmit csinálni. Tanulni, fejleszteni magukat bármikor lehet, gyereknek lenni csak egyszer.
    Most mindannyiunk felnőttek már, elmondásuk szerint nagyon szerették a gyerekkorukat, nem látom azt sem, hogy a különórák hiánya miatt hátrányba kerültek volna bármiben is. Most sem csinálnám másképp.
    Csal most nehezebb dolgom lenne, mint akkor...nagyobb lenne a nyomás kívülről.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg cuki volt. ❤️ :)
      Szerintem teljesen jól csináltad, ki kell kímélni őket amennyire lehet, utána lesz elehetőségük egy csomót nyomulni, ha akarnak. Szerintem egy gyereknek nagyon gyereknek kellene lenni - ahogy te is írtad - és a sok elvárás meg az internet elveszi tőlük a gyerekkor nagy részét.

      Törlés
  2. Nálunk is kímélő üzemmódban van a harmadikos gyerek. Júliusi, 6 évesen ment suliba, kb. novemberre erősödött bele mentálisan-érzelmileg, nehéz volt az első pár hónap. Második elején kezdett sportolni, eleinte háromszor, de kiderült, hogy sok, visszavettük kettőre. Harmadiktól heti 3 edzés, de az is úgy, hogy hétfőn nem, mert az eleve nehéz a hétvége után, meg aznap minden nehéz órájuk van. A harmadik edzés meg a pénteki, akkor legalább nem kell utána sietni haza tanulni (minden nap van edzés, de mindenki a kora meg teherbírása szerint járhat). Idén minimalizáltuk a matek, versmondó meg egyéb versenyeket, tök feleslegesek most még. Csak annyit vállaltunk be, hogy ne szólják meg az amúgy kitűnő gyereket.
    A kicsi majdnem betölti a hetet iskolakezdésre, olvas, számol, az első 2 osztályban nem fognak újat tanítani neki, simán mehet elsőtől kezdve sportolni.
    Fontos jól menedzselni a terhelésüket, nincs két egyforma gyerek, de a túlhajtással nagyon nagy károkat okozhatunk nekik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze mást bírnak el, de most óriási terhelés alatt vannak már a suliban is, mert elvárások vannak. Az is új nekem,hogy alsóban csomó szaktanár van és ezek közül már van olyan, aki szerint az ő tantárgya a világon a legfontosabb...pl. tesi :D

      Törlés
    2. Ehh, ne is mondd, mi vinnyogva röhögtünk, amikor másodikban egyszer itthon maradt az ének könyv és felszereléshiány beírást kapott 🙂

      Törlés
    3. Múltkor valami helyettesítő tanár volt és nálunk az angol miatt meg van mondva mikor lehet a gyerekért menni délután, mert különben félre rakják a telefont, ne zavarják az angolt. Na az egyik ilyen időpont a 16:00. Nyilván ilyenkor még ezer más osztályból kérik ki a gyerekeket, ezért előfordul, hogy 16:04-kor már izgulok, hogy nem tudom kikérni a gyereket. Na, a helyettesítő tanár komolyan vette a 16:00, mert páran 15:59-kor kérték ki a gyereket és 1 perc miatt igazolatlant adott nekik. :D Ott is van baj a fejben. :D Én még jól járta, hogy pár perccel később értem oda.

      Törlés
  3. szerintem is, egyszerubb gyermekkor, amig csak lehet❤️ (librarycat). sok gondolatom lenne meg ehhez meg sok sajat elmeny es benyomas, de teljesen leteper egy natha es nincs erom irni meg gondolkodni se🙈

    VálaszTörlés