9/05/2023

Zöld kávé avagy a matcha latte

Kávéfüggő vagyok. Először klasszikusan kezdtem, tejjel és cukorral. Erről viszonylag hamar lejöttem és húszas éveim elején már csak tejjel ittam. Aztán váltottam cukormentes növényi tejre. Egyre kevesebb növényi tejet használok hozzá, kb. 1 decit, de azt felhabosítom és már előfordult, hogy csak úgy feketén megittam. Nem gondoltam volna, hogy lesz valaha más ami ki tudja ütni a kávét vagy legalábbis egy részét a napjaimból. A kávéról ugyan nem mondtam le, de belépett az életembe a matcha és ez egy változást hozott el a kávézási szokásomba.

                                                                     Ez bizony zöld


A matcha a japán zöld tea leveléből készül. A zsenge leveleket teljes egészében megőrlik és ebből egy zöld por készül. Lehet belőle teát vagy akár "kávét" főzni. Nekem a macha latte jött be. 

Őrületes dolgokat tud ez a kis levélke: 

  • Zsírégető, akár 40%-kal fel tudja gyorsítani az anyagcserét. 
  • A hatása felér 10 csésze sima zöld tea elfogyasztásával. 
  • Állítólag 14-szer több antioxidánst tartalmaz, mint az áfonya
  • L-theanine van benne, ami egy különleges hatóanyag. Ez fokozza a koncentrációt, az éberséget ugyanakkor megnyugtat. 
  • Természetes koffein tartalma nem hirtelen üt be, hanem fokozatosan emeli az éberséget és akár 8 órán át kihat. 
  • Van benne A,B,C és E vitamin
  • Oxidatív stresszre is jól hat, fiatalít kívül belül. A japánok mindenbe is beleteszik, mert azt mondják, hogy ettől lesz igazán szép a bőr.
  • Egyes tanulmányok szerint képes a vércukrot csökkenteni.

Mielőtt megcsináltam volna az első adagot megnéztem jó pár oktató videót, mert könnyen el lehet szúrni, rossz íze lesz. Ennek köszönhetően jól is sikerült és mivel működik a módszer eddig csak ezt használtam.
 
Az első és legfontosabb, hogy kevés kell belőle. 2 csapott kávéskanálnyi adagot átszitálok egy kis szűrőn. Aztán ráöntök egy espresso mennyiségű kb. 80 fokos vizet. Elkeverem kis habverővel és vagy fél percig keverem erőteljesen, hogy kicsit habos legyen. Ez azért kell, mert ha összeállnak benne kis darabok az úgy nem annyira jó mikor a szánkba jut. Itt még olyan szaga van, mint a hennának és először aggódtam is, hogy ebből mi lesz. Ezután tettem bele egy kávéskanálnyi mézet és végül ráöntöttem a felhabosított 2 deci kókusztejemet. Mit mondhatnék, nagyon finom! Nekem teljesen bejött, hogy kávé helyett ihatok egy egészségesebb forró italt, amit tele van csupa jóval. Persze, az elkészítése egy kisebb szertatás, ami 5 percet igénybe vesz, de ennyi jóért bőven megéri. 

Annyit még tudni kell róla, hogy nem olcsó, viszont egyszerre tényleg csak 1-2 gramm kell belőle és érdemes kis kiszerelésben venni, mert felbontás után nem őrzi meg hosszú hónapokig a minőségét. Lehet kapni nagyon kis kiszerelésben, mint az instant kávét, talán a DM-ben árulják így. 

8 megjegyzés:

  1. Ezt biztosan ki fogom próbálni. Jól hangzik nagyon. Köszi!

    VálaszTörlés
  2. Majd meséld el, hogy ízlik-e! :)

    VálaszTörlés
  3. Párszor próbáltam és most, ahogy írod tuti azért utáltam meg, mert nem volt jól elkészítve, de a te recepted klasszul hangzik. Biztosan megcsinálom így, legalább végre használni fogom a habosítót, amit a férjem hozott kintről és azóta legtöbbször csak céltalanul hever a fiókban.

    VálaszTörlés
  4. Imádom a kajás posztjaidat! Majd sportról is írj légyszi, engem az mindig motivál, és a mozgás mindig jóval többet nyom a latban mint a kajálás, legalábbis nálam biztosan. De arra mindig nehezebben veszem magam rá mint a főzésre, főleg ha megint jön a hideg és a sötét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, köszi! :) Igen, a mozgás is nagyon fontos, sőt, írok róla majd, mert most nagyon az életem része lett a mozgás is.

      Törlés
  5. Jól hangzik!-) Méz nélkül is jó lehet? Régóta cukor nélkül, egy kevés laktózmentes tejjel kávézom... az édesítéshez nem szeretnék visszatérni a cukrom miatt... igaz a laktómentes tej édeskés, de talán fél decit öntök egy bögrényi instant kávéhoz-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki! A laktózmentes tej amúgy is olyan édeskés, el tudom képzelni, hogy jó lesz. :)

      Törlés