9/04/2023

Kék zónák és a húsmentes, de fehérjedús recept

Most már több hónapja tartom a dolgaim. Van amit 3 hónapja, van amit csak 1 hónapja. Kicseréltem magam és folyamatosan cserélődöm. Ezek röviden és tömören:

  1. Jó kajálás. 
  2. Minden nap megiszok 3-4 csésze gyógynövényes teát. 
  3. Sétálok napi 10 ezer lépést. (Ez nem is olyan nehéz, mindenhova gyalog megyek szinte.)
  4. Heti 3-4 futás.
  5. Több pihenés. (Bár ezen még kell dolgozni.)
  6. Kicsit több közösségi élet. 
  7. Kicsi hedonizmus.
Most ezeket nem részletezem, de sokat finomítom a rendszert, hogy fenntartható legyen. Amúgy ez az egész azért volt, mert 3 hónappal ezelőtt kaptam egy kisebb pánikrohamot, hogy semmi sem változik orvosok ide vagy oda. Szépen felépítettem egy új rendszert, kikutattam magamnak a dolgokat és be is tartom. Sok minden változott, javulnak az értékeim, fogytam, satöbbi. Mentálisan is erősebb vagyok, jobban érzem magam. Na és a lényeg! Van a Netflixen egy új műsor, 4 részes és az a címe Éljünk 100 évig - A kék zónák titkai. Arról szól, hogy bemutatja azokat a helyeket, ahol sok 100 éven felüli ember él teljes életet. Nem lövöm le a poént, hogy az én előbbi listámból mennyi szerepel a műsorban, nézzétek meg, szerintem érdemes. 

                                                           Lencsés- Quinoás tál 


Bármilyen hagyma jó hozzá, de nagyjából két nagy fej hagymányit dinszteljünk. Mehet bele még bármilyen zöldség, nekem spenótom volt most itthon, de répa, paprika, stb is jó és fokhagyma is kerüljön bele. Ezután jönnek a fűszerek; piros paprika, bors, curry por és/vagy kurkuma is jó. Ezután egy púpos evőkanál sűrített paradicsom is menjen bele. Elkeverjük és felöntjük 500 ml zöldség alaplével. Ebbe beleöntjük a kb. 120 gramm qiunoát és fedő alatt, 15 perc alatt készre főzzük. Utána mehet bele a konzerv lencse. Elkeverjük,  hogy átmelegedjen és már le is kapcsoljuk a gázt alatta. Viszont még nincs vége. Egy nagy fej lilahagymát kockára vágunk és jó sok friss petrezselym társaságában belekeverjük a már kész ételünkben. Fedő alatt, főzés nélkül még hagyjuk állni így 5 percet és utána már lehet is tálalni. Bár hús nincs benne, de fehérjében is is gazdag. 

6 megjegyzés:

  1. Néha a változáshoz idő kell, bár ezt, ha benne vagyunk, nehezebb megélni. :)
    Én a te hatásodra vettem egy vagon mio-inozitolt az IR-szerű tüneteimre, és csak pár hónap után ütött be, mert mint kiderült, kisebb adagot szedtem eddig, mint kellett volna. De amint emeltem rajta, azóta jött is gyönyörűen a kívánt eredmény. (Örülök, hogy anno írtál erről, köszi szépen!)
    A kék zónás sorozatot én meg receptre írnám fel mindenkinek, olyan inspiráló :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, nagyon örülök! Azt nem tudom írtam-e, hogy általában 3 hónap szedés után jönnek a hatások, de szerintem is egy csodaszer! :)

      Törlés
  2. Belefutottam a sorozatba, de még egyenlőre nem néztem meg. Tőlem még mindig nagyon távol áll pl. az étkezésünk megreformálása. Leginkább energiám nincs rá, vagyis amíg nem érzem mondjuk égetőnek, addig valószínűleg csak néha-néha érzem a késztetést, hogy valamit kipróbáljak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sosem lehet tudni mikor jön meg hozzá a kedvem és akkor itt már fogsz találni egy csomó receptet hozzá! ;)

      Törlés
  3. Köszi én mindenképpen megkeresem a sorozatot, mindent szeretek kipróbálni :)

    VálaszTörlés