9/18/2023

Mi a jó az őszben?

 Rengeteg minden! Például a szép színes természet, a forró kávé, a kockás takaró, a gyertyák, őszi filmek, kirándulások és a tök! Úgy megörültem mikor megláttam a boltban a sütőtököt, hogy azonnal vettem egy jó nagyot és már a boltban összeállt, hogy mit fogok hozzá még csinálni. Így készült el ez a tál. 


Francia vajon megdinszteltem lilahagymát, fokhagymát és erre raktam rá a besózott ponty szeletet. Miközben sült, többször rákanalaztam a megolvadt vajas alapot és forgattam párszor a pontyot. Ehhez még olíván lepirítottam egy fél fejes salátát, jó sok spenótot, lilahagymát és egy kis brokkolit. Csodaszép és finom!

Az új étkezésem óta nem annyira kívánom a húst. Azt gondoltam majd a hideg idő meghozza a kedvem jobban bár nem szeretnék túl sok színhúst enni. A halat kívánom mostanában, ha már húsfélét kell enni és most éppen tanulmányozom, hogyan lehet felhasználni a hazai halakat, mert nincs benne sajnos nagy rutinom. Igazából szerintem nagy lehetőség van a hazai halfogyasztásban, amit még nem használtam ki. Na, de majd most! 

Ti esztek hazai halakat? Honnan szerzitek be? 

3 megjegyzés:

  1. Az őszt "szeressük" nagyon :). Épp tegnap búslakodtam anyumnak, hogy egyszerűen elfelejtettem hokkaidot vetni az idén, pedig az nagyon bejött - szeretjük is, és eddig mindig elég szépen termett.
    A hal... apu nagy horgász - aki nem szereti a halat :). Nálunk nagyon ritkán van (pedig teli van vele a hűtő, de ezek sokszor iszapízű, zsíros halak, blö...), ami bejött vagy bejön, régen az apró keszegek paprikáslisztben kisütve, mostanság pedig tepsiben sózva, tejfölözve megsütve mondjuk egy közepes ponty. Egyikféleképp sem túl fittnesz-kaja.... Én rosszul vagyok a szagtól főzés közben, szóval nem igazán alternatíva sajnos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kell egy bogrács, kerti vagy nyári konyha neked. Mondjuk nekem is jól jönne. :) Van rezsóm és amibe például füstölt hús kell (én azt nem bírom) azt kint lehet főzni.

      Vannak horgász ismerőseink és régen vettünk is tőlük halat csak most már kiöregedtek. Mi úgy kaptuk, hogy meg is volt pucolva és volt valami módszerük, amitől nem volt iszap ízük.

      Mondjuk jóféle zsír kell, de azért egy jó harcsa, ponty, pisztráng nem annyira zsíros.

      Törlés
  2. Őszintén szólva a hazaiból csak a pisztrángot szeretem, a többivel én is úgy vagyok, hogy vagy iszapízű, vagy zsíros, vagy túl szálkás. A tengeri halakat szeretem, de az igazi nagy kedvenc a lazac, sajnos az ára miatt azt nem lehet naponta enni :)

    VálaszTörlés