7/16/2024

Hogy bírjátok?

Gondolhatják, hogy a skót-viking génállományom mennyire bírja ezt az időjárást... Mondjuk jobban, mint tavaly, amikor 10 kilóval több voltam, de azért annyira nem jól, hogy ne kívánjam a nyárnak a végét. El is kezdtem azon gondolkozni, hogy még milyen fákat és cserjéket fogok főként a ház köré ültetni ősszel.

A ház egyik oldalán dús és nagy mogyoróbokor adja a hűvöset. A mogyoró azért is szimpatikus számomra, mert nem baj, ha közel van a házhoz, nem fogja kiverni az ablakot, ha törik, lombullató és könnyen lehet ritkítani. Ezért mogyoró bokrokat biztos fogok ültetni. 

A ház előtt murvát szórt le az önkormányzat egy kis részen. Én kértem, hogy ne tegyék, mert nincs rá szükségünk, nekünk jó a föld is, de aztán csak leszórták. Ahol hagytak ágyást meg föld területet azt beültettem, de ősszel még a ház elé is próbálok ültetni plusz fát. Valahogy odaszuszakolok legalább még egy gömbszivart, ami esernyős árnyékot ad majd. Az utcafront sajnos a meglévő növényállomány mellett is forró, az előkertünk is elég forró, a hátsókertben viszont helyenként 15  fokkal is hűvösebb van, mint mondjuk az előkertben. Ezért az előkertet is teleültetem mindennel. Igazából csak a medence területén fogok hagyni napsütést és nyárra minimum félárnyékot csinálok már mindenhova, mert megváltoztak a dolgok. Egy cikkben olvastam, hogy egy kertész azt mondja, hogy régen rendje és módja szerint a veteményes tűző napon volt. Ma már legalább 7 méterenként kell ültetni egy kisebb lombkoronájú fát különben szétégeti a veteményt. Én is ezt tapasztalom, de nem csak a veteményessel. Még a rózsáim is elégtek, pedig a rózsa bírja a napfényt és a meleget. Számomra elszomorító és kétségbeejtő, hogy itt tartunk... 

Ti, hogy vagytok? Hogy bírjátok? Tervezetek valami intézkedést, hogy jövőre könnyebb legyen? 

Hátsó kertünk egy őszi napon. Azóta sövény már legalább egy méterrel magasabb. A babérmeggy, nagy, húsos levelei jól hűtenek. 

6 megjegyzés:

  1. Őszintén, klímaszorongok ezerrel, főleg ha a gyerekekre gondolok…
    :(((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem sincs jó megérzésem ezzel kapcsolatban, de még reménykedek valami csodában.

      Törlés
  2. Igen, jövőre, vagy max. azt követő évben olyan lakásba költözni, ahol nem csak a nappaliban van klíma 🙂.

    VálaszTörlés
  3. A mogyoróról tudtok szüretelni? A miénket a mókusok már leették. Csak a nagyon vékony, lehajló ágakon van még néhány termés.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, itt évről évre rengeteg mogyoró van. Mókussal csak eggyel találkoztam, lehet ez az oka, hogy itt nincs sok.

      Törlés