5/16/2024

Tanulni

Még tavaly, mikor befizettem a Táplálkozás-Beállításnál az IR programba, akkor rátaláltam egy másik programra, aminek a középpontjában a PCOS áll. Akkor úgy éreztem bőven elég lesz az IR programba beleállni és szerintem jól is döntöttem, mert kitöltötte az életem minden szabad percét. Nekem sajnos a PCOS is egy aktuális dolog, bár az IR program emberesen helyrevágott és folyamatosan csak ámulok, hogy javul bennem minden, de mivel már tavaly is csorgattam a nyálam erre a PCOS tematikára így most, hogy újra megnyitották a jelentkezési lehetőséget gyorsan be is fizettem magam. Még tavaly kis is derült számomra, hogy ez a két csapat ismeri egymást, sőt össze is szokott dolgozni és ha a Táplálkozás-Beállítás ajánlja ezt a programot, akkor az biztos, hogy jó. Ezért nagy várakozásokkal teli vágok neki ennek is. 

Arról írtam már sokat, hogy mi változott nálam, hogy egyre jobb minden és most egy új dolgot is felvehetek a listára. A napallergiám idén nem jött elő. Erre aztán nem számítottam, sőt, nem is gondoltam bele, hogy összefüggés lehet a táplálkozás és a napallergia között. Nem tudom minek és hol kellett elromlania, hogy évekig szenvedjek a napallergiától és nem tudom mi jöhetett helyre. Azért tippelek egyet, szerintem a bélmikrobiomom javult. Most ez egy sláger téma és erősen kutatják is. Engem ez is nagyon érdekel, meg minden ilyen. 

Pont ezért nemsokára úgy néz ki, veszem a bátorságot és elkezdek egy képzést, ami hosszú lesz és rögös és hát nem fogjátok kitalálni, de az egészségügyhöz van köze. Évek óta rágódom rajta, épp itt lenne az ideje nekiugrani. 

11 megjegyzés:

  1. Ha érdekel a mikrobiom, akkor elmesélem, hogy nemrég tudtam meg, hogy az autizmust széklettranszplantációval lehet , ha nem is meggyógyítani, de javítani. Lehet, hogy te hallottál már erröl, de én teljesen lehidaltam. Ez is azt mutatja, hogy a bél mennyire fontos, mennyire szerepe van olyan dolgokban is, amikről el se tudtuk képzelni, hogy összefügghet a bélflórával, és tényleg ez egy bizonyiték a bélagytengely létezésére. Az egész vagus nerve és paraszimpatikusz is összefügg a témával. Depresszió és más mentális betegségek is gyógyithatók a bélflóra megváltoztatásával. Valószínűleg a leaky gut-od is volt, ha napallergiád volt, és azt meggyógyított a a diéta. Minden autoimmun folyamat, mint az allergiák is a bél állapotával függ össze. Niki DiNezza , Gut Microbiome Queen néven vezet egy YouTube csatornát és szuper videókat csinál a témához, én nagyon sokat tanulok töle és kellemesen laza a stilusa, nem egy unalmas, hóttkomoly valaki. Ez a tegnapi videója: https://www.youtube.com/watch?v=68Yx1wYmXaI&t=926s

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó köszi!!! :)
      A széklettranszplantációról tudok és nagyon rajta vagyok a témán, teljesen belelkesedtem tőle. Elképzelni sem tudom még, hogy egy ilyen "egyszerű" eljárás akár teljes áttörést tud hozni, de nagyon-nagyon drukkolok, hogy tényleg működjön. Úgy tudom még egérkísérletek zajlanak szép sikerekkel.

      Törlés
    2. Jah és leaky gut szinte biztos, hogy volt nálam. Nekem a glutén elhagyása a bőrömet is úgy rendbe tette, mint soha semmi. Már oda-vissza leteszteltem a glutént, ahogy visszavezetem jönnek a bőrproblémák, ahogy elhagyom napról napra javul és hónapok távlatában meg már óriási a különbség, mert teljesen kiürül a szervezetemből. Pedig nem vagyok klasszikus gluténérzékeny, mégis gyilkol. Ugyanez a tejtermék is és ezek teljes elhagyása nagyot dobott rajtam és szerintem még van, hova gyógyulni.

      Tök érdekes a téma a mikrobiom is, én is szabadidőmben nyakig benne vagyok. :)

      Törlés
    3. Az idevágó Facebook csoportban emberanyukák irják, hogy az embergyerekükkel csináltak 3 évig transzplantációt, és jobban van a gyerek. Viszont nem mindig segit, és nehéz kivárni, hogy a kezdetleges kudarcot ellenére folytassa az ember és persze nagyon drága mulatság évekig egy székletbankból szerezni az anyagot; ahhoz kell privát donor, de öt meg mindenféle vizsgálatnak kell alávetni, és azok is nagyon drágák. De ha egyszer talál az ember egy passzoló donort, aki ingyen kakil :), az lottófönyeremény.

      Törlés
    4. Hoppá le vagyok maradva, én még csak külföldön láttam ilyet és nem autizmussal, hanem más betegségekkel, hogy emberek ezt nyomják. Meg is gyógyultak a bajukból, viszont ha a széklet tulajdonosának volt más baja, akkor az náluk is jelentkezett. Kérdés, van-e teljesen egészséges ember vagy lehet-e csinálni mesterségesen teljesen egészséges székletet? Meg, ha jól értem, ha abbahagyják, akkor visszaállhat az eredeti tünet. Mindenesetre érdekes meg előre mutató.

      Törlés
  2. "nagyon drága mulatság évekig egy székletbankból szerezni az anyagot; ...De ha egyszer talál az ember egy passzoló donort, aki ingyen kakil :), az lottófönyeremény." - Ne haragudjatok, de egy pillanatra nagyon szürreális érzésem volt :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is értem miért! :D :D :D És ha tudnád, hogy tablettákba töltik be...

      Törlés
    2. Na igen, felmerült bennem a kérdés, hogy hogyan történik a technikai megvalósítás?.. :D

      Törlés
    3. :D Attól függ, hol van a gond: ha a vékonybélben, akkor kapszulába kell tölteni a cuccost, ha a vastagbélben, akkor beöntés a célravezetö. Hasznos, ha tudsz gyertyába állni. :)
      https://www.youtube.com/watch?v=68Yx1wYmXaI&t=926s

      Azt én is olvastam, hogy a donor egyes jellemzö személyiségjegyeit is "örökölni" lehet a bélflórájával, ez aztán totál creepy. Hogy abba is beleszólásuk van a bélbaktériumaimnak, hogy intro- vagy extrovertált vagyok.

      Törlés
    4. Nekem kellene egy extroverált kaki, aki nem szorong és tök laza. :D

      Törlés
    5. Nézz szét az óvodában ;)) https://www.lesswrong.com/posts/jt47HsikDuBAYKhGS/fmt-a-great-opportunity-for-soon-to-be-parents-1

      Törlés