11/28/2023

6 héttel később

Nagy bánatomra vége lett az IR programnak, letelt a 6 hét. Viszont jól fel volt építve, a kemény alapokat megkaptunk, ezzel lehet fordítani az életen. Olyan fogalmakat tanultunk, amiből már össze lehet tenni mit ehetünk meg, mit nem. Magunktól rá tudunk jönni. Mélyen nem akarok belemenni, erre be kell fizetni már csak azért is, mert egyénre van szabva. Vannak persze fő irányelvek, de az meg az emberek 99%-nak nem tetszik, ezért soha nem fogja ezt csinálni. Ilyen például a glutén elhagyása, amit már egészen jól megtudok magyarázni, de hát minek, úgyis jön valaki, aki szerint hülye vagyok. Azért sem akarok belemenni, mert 6 hét alatt megtanultam azt is, hogy mekkora dühöt vált ki, ha én nem eszem bizonyos dolgokat. 

Annyit tudok mondani helyette, hogy sokat tanultam arról, hogy mennyit számít elhagyni dolgokat vagy, hogy mennyit számítanak az arányok, a jó zsír, a jó és kellő szénhidrát, az alvás, a stresszkezelés (!) és a megfelelő sport. Például ezért is álltam le a futással, közel haszontalan, de ezt sem szeretném elmagyarázni, mert valaki biztos lehülyéz érte. Nyilván vannak jótékony hatásai, de nem célravezető, hiába fogyaszt egy ideig. Később visszafordulhat, ráadásul sokat segít az IR előidézéséhez. Azt is tudom, hogy sokan abban mérik a sikert, hogy hány kilótól szabadulnak meg. Ez részeredményként talán jó  valamire, de amúgy semmi sem mutat, semmit. Aki már volt testösszetétel mérésen az tudja miről beszélek. Helló zsigeri zsír! Ha nagyon számokat akarok mondani, akkor 4,5 centi ment le a hastérfogatomból, a vázizom nőtt, a zsír csökkent. 1 számmal kisebb ruhákat hordok. Aki teheti szerintem menjen el egy testösszetétel mérésre, de lehet már kapni ilyen házi mérlegeket is 40 ezer körül. Az nem olyan részletes adatokat ad, de már tud fejben változást okozni a hozzáálláson. Akkora döbbenetet tud okozni és rögtön kijön, hogy mit sem ér, ha megszámolom a kalóriákat. Nem is életszerű hosszútávon, nem az a "titok".

Amit még sikernek tudok mondani, a vércukrom nem megy étkezések után 7,5 fölé, a hormonpaneljaim meg nagyon szépen állnak helyre. 

Ami jó volt és nem csak sablon szöveg, hogy soha nem éheztem, mindig egy csomót kajáltam. Nagyon sokat! Néha küzdök az adagokkal és nekem inkább azzal van gondom, hogy nem tudtam annyit enni.  Nem csak én fogytam a csoportban, hanem mindenki. Nagyon sokan 6-8 kilótól és sok centitől is megszabadultak ez ugye függött a túlsúly mértékétől is. Van, akinek olyan eü baja oldódott meg ez alatt a 6 hét alatt, amivel már körbejárta az összes csúcs dokit az elmúlt években. Szóval én nagyon hiszek ebben a csapatban, helyretettek és hosszú évek után látom az alagút végét. Továbbra is így fogok étkezni. Annyi könnyítés már van benne, hogy pár dolog engedélyezett lett és idővel egyre több mindent lehet kis mértékben, ritkán és ésszel. Glutént továbbra sem és mivel ez egy alapelv, szerintem tényleg nagyon kis százaléka van az embereknek, aki ebbe beleáll. Mert akkor, hogy lesz almáspite, meg cukormentes lúdláb? Hát igen, sehogy. Tudom szomorú, de amikor ennyi javulást hoz 6 hét, már senkit nem érdekel az almás pite meg a lúdláb és a karácsony is el fog menni bejgli nélkül. 

14 megjegyzés:

  1. Bocs, én "le- vagy el-maradtam" - miért kellett Neked ez a másfajta étrend?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Inzulinrezisztenciám is van, meg más is van, vagyis volt. Most már egészen szép értékeim vannak. Amúgy az a vicc nem űrkutatás, nem véletlen, hogy 100 évvel ezelőtt nemigen volt IR-es. Persze pár biztos, de ilyen nagyszámban nem fordult elő.

      Törlés
    2. ....hát persze. :D
      1-es típusú cukorbetegség az volt, de az más és bele is haltak amíg nem volt rá gyógymód. Az IR, a pre-diabétesz és a 2-es típusú cukorbetegség viszont életmód hiba.

      Törlés
  2. A futással nem értek egyet, bár én más szemszögből nézem, nem magáért a fogyásért, mert óriási endorfint termel, jó kedvet, amolyan felszabadult érzést kelt egy nagyon stresszes nap után legalább is nálam. Nekem ez a legjobb alakformáló, hihetetlen hamar megy le a centi, ha kilóban nem is, mert gondolom épül az izom. Szóval én futás párti vagyok. :) Nem hülyézlek le, de a futásból nem engedek, nem haszontalan :D Vagy nem tudom mire érted, hogy haszontalan.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hülyeséget írtam, nem izom épül, fogy a zsír...vagy mittudomén :D

      Törlés
    2. Attól függ honnan nézed. Persze endorfin, de cukoranyagcsere szempontból nem hasznos. Sajna a futás égeti az izmokat, az izmokra meg szükség van. Minél több az izom, annál jobb az inzulinérzékenység. A hosszútávfutók jelentős részénél alakul ki inzulinrezisztencia, mert ugye elfutják az izmot. A rövidtávfutóknál sohasem. Szóval nekem nem hasznos. Nagyon sokáig tart izmot építeni és nagyon gyorsan elfüstölöm futással. :D Nekem az a cél, hogy minél stabilabb legyen a vércukrom és a nehezen felszedett izmocskámat próbálom tartani. :)

      Törlés
    3. Na ezt nem is tudtam. Azt hiszem én kibékülök egy kis rövidtáv futással is jelen pillanatban :) Szeretem amikor ilyenekről írsz, érdekeseket, nem is tudtam, hogy mit hoz magával a futás.

      Törlés
    4. Arányokat kell nézni, nekünk már az 5 kilométer is hosszútáv, mert nem nehéz ellensúlyozni. Heti 3 futás, 15 kilométer, az havi 60 kilométer. Sok.
      A rövidtáv futók alatt a sprintereket értem, akik robbannak 100-300 méteren.
      Most én is úgy csinálom, hogy többet kezdtem el kondizni és kevesebbet táncolni, bár a táncban van sok guggolás, meg saját testsúly tartása. Ettől még futhatsz csak a kondizást kellene előtérbe tenni akár saját testsúllyal.

      Törlés
    5. Jaj, ne írj már ilyen butaságokat a futásról Penny! Minden rendszeresen végzett mozgás, a futás is, jó. A legjobb, ha a futás mellett másféle sport is van, de ne démonizáljuk már a futást azért. Egy jól felépített edzésterv támogatja a keringést, karban tartja az izületeket, és a cukorra sincs rossz hatással. Elégeti az izmokat a futás?! Jó ég! Azért nem kell mindent elhinni, mert fizettél érte. (Egy orvos olvasód)

      Törlés
    6. "A legjobb, ha a futás mellett másféle sport is van" - bocs, de ugyanezt írtam, hogy arányok. Másrészt, amikor heti 35-40 kilométert futottam mérve volt, hogy tűnt el az izmom (inbody). Szóval arányok. De én csak a saját testem működését ismerem, lehet másnál teljesen más van, ezért sem szeretek már erről nyilatkozni.

      Törlés
  3. Ja, meg azt szeretném kérni, hogy lécci majd írd meg a karácsonyi menüt! Részletesen :D köszipuszi :)

    VálaszTörlés
  4. "Azért sem akarok belemenni, mert 6 hét alatt megtanultam azt is, hogy mekkora dühöt vált ki, ha én nem eszem bizonyos dolgokat. " - ez tűpontos! Elképesztő, mennyi minden miatt tudják az embert bántani emberek, akkor is, ha csinál valamit és akkor is, ha nem. Szerintem, amíg ez nem változik a fejekben, majdnem értelmetlen bármit mondani, ami jó, vagy tudományosan megalapozott. :(

    A dézsával kapcsolatban nem írtál, remélem nem bántottalak meg, továbbra is áll, hogy szívesen mesélek róla. ;) <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Júj, bocs, azt is most olvastam. Fogok írni neked csak ma tegnap este lett vége az őrületes projektnek, amiben dolgoztam és még jövök vissza az életbe. :)

      Törlés