8/20/2023

1 hét, sok gyerek és a világbajnok saláta

Ez volt az a hét, hogy gyerektábort tartottam saját, rokon illetve barát gyerekeknek. Szombaton pedig vendégséget tartottunk. Nem mondom, hogy egyszerű volt, de a gyerekek nagyon élvezték. Viszont én ma délelőtt kiterülve feküdtem és meg sem mozdultam annyira elfáradtam ebben. A rengeteg főzés nagyon megterhelő volt.

Messziről fogok indulni, de lesz lényeg ígérem. 1,5 hónapja gondoltam egyet és elővettem egy nagy füzetet majd elkezdtem összeírni, hogy az én bajaimra milyen ételek jók. Illetve összeírtam felmenőim ismert krónikus betegségeit és ebből a két tényezőből próbálok nap, mint nap összerakni egy gyógyító és prevenciós diétát. A füzetet tartalmát folyamatosan bővítem. Azt hiszem soha ilyen tudatosan még nem ettem, ittam, vitaminoztam és azt hiszem soha ennyi tápanyagot nem vittem be a szervezetembe, mint most. Több téren érezhető a javulás. Kevésbé vagyok stresszes és javul az alvásom, alakulok, satöbbi.

Tehát építettem a kis tápanyag listám és írtam, hogy minek, milyen hatása van. Aztán továbbmentem és a fűszernövények és gyógynövényeket is elkezdtem jobban tanulmányozni majd napi szinten fogyasztani. Hol tea formában, hol simán rádobálom a salátámra vagy beleteszem a reggeli szendvicsembe. Ugyanígy összeraktam egy vitamin csomagot, amiben vannak drágább és olcsóbb cuccok. Például én kilósan veszem az aszkorbinsavat és nem tablettás c vitamint nyomok be, mert az drágább. Ugyanígy tolom be a magnéziumot is és nemrég találtam rá az új szerelmemre (ez például drágább) a GAL Q10 Lazac olajra, amiben Omega 3 és E vitamin is bőven akad, illetve citrommal és rozmaringgal van felütve. Salátára szoktam ráönteni olívaolaj helyett és gyakorlatilag függője lettem annyira finom.

Gyerektábor ide vagy oda elhatároztam, hogy a kajálásom nem borítom meg még ha 3 felé is kell főzni.  Legnagyobb meglepetésemre a gyerekek sorban jöttek és nézték miket főzök, sőt már külön várták is mit találok ki. Mivel nagyon jók voltak az illatok, színek már első nap kértek a kajámból és mindent meg is ettek. Nem kellett külön főznöm és nem kellett mindenféle kompromisszumos ételt csinálnom. A szülők ámulva nézték a képeket, hogy a gyerekük salátákat eszik, nem gond neki a fűszernövény meg a gyógynövény, a tükörtojásra sem mondtak nemet, de még a lazac olajba is belekóstoltak. Teljes döbbenet volt részemről is a dolog, de nagyon örültem, hogy micsoda gourmet csapatot csináltam belőlük. Sokat beszélgettünk a fenntartható konyháról, arról, hogy miért fontos idény szerint étkezni, miben van tápanyag és miben nincs, mi az a vitamin, hogyan tudjuk bevinni, miért nem kell töménytelenül cukros dolgokat enni és inni. Beszéltem nekik arról, hogy a léleknek fontos az étkezés és ehhez meg kell tisztelni az evést és egymást azzal, hogy szépen terített asztalhoz ülünk együtt és megvárjuk míg mindenki megette a saját adagját. A hét végére már minden úgy ment, mint a karikacsapás, együtt ültünk mind az asztalnál és ettünk napi 4-szer. Komolyan mondom döbbenet volt. Még a fényevő, finnyás Vivienem is beállt enni. 

Na és akkor jöjjenek a kajafotók és leírások a teljesség igénye nélkül. 




Saját termesztésű paradicsomokat, egy fej fokhagymával és egy kis rozmaringgal sütőben megsütöttem. Természetesen sóztam (csakis Parajdi vagy Himalája), olíváztam. Amikor megsült összeturmixoltam és az al dente-ra főzött tészta levéből kimerve egy serpenyőben a tésztával együtt összeforgattam. A végén még dobtam rá pár friss parit és van benne friss bazsalikom. A tetejére pedig ment a parmezán. 


Tepsiben megsütöttem a lilahagymát, édesburgonyát és csicseriborsót. Amikor kész lett ment tálakba, hozzá vágtam egy kevés szárított paradicsomot, raktam rá feta sajtot és friss petrezselymet az egész meg van öntve olíva olajjal illetve bodzás-sárgabarackos balzsamecettel. 

A tojásrántotta gombával, bazsalikommal, lenmaggal és egy kis fodormentával. Hozzá avokádó és szénhidrátcsökkentett magos kenyér.
 
A kép szerintem magáért beszél. 



Cukkinis-paradicsomos sütőben sült lepény, zöldfűszeres cottage cheese-el. 



Ez a világbajnok salátám, mert eddig mindenki imádta. A hétvégi vendégségben is annyira ráment a nép, hogy el kellett menni venni még dinnyét. Tehát kell bele dinnye, lehetőleg a kevésbé édes része, még egy kevés zöld rész is mehet belőle, lilahagyma (nem elírás), feta sajt, olíva olaj és friss petrezselyem. Ez így akkorát üt, hogy függőséget okoz. Ehhez lehet még tenni grillezett csirkemellett, avokádót vagy uborkát. 



Olíván megforgatott zöldségek, tükörtojás, ch csökkentett kenyér. 



Bruschetta, olíván pirított kenyérrel. 

17 megjegyzés:

  1. Elképesztő vagy, le a kalappal! Nagy hibám, én csak "bekapok" valamit, hogy ne haljak éhen. Tiszta PEDAGÓGUS vagy!
    Gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Amúgy vicces, mert pont az mondtam a hét végére, hogy na pedagógus az nem lennék. :D

      Törlés
  2. Hogy ezek mennyire guszták!!!-)❣ Nyithatnál egy főzős blogot is-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Volt régen főzős blogom, de aztán abbahagytam, mert annyi tartalmat gyártok így is megrendelésre, hogy már magamnak semmit nem akarok. :D

      Törlés
  3. Nagyon jól néznek ki! Mondjuk bevallom, hogy a tükörtojás az nekem felnőttként is no way, egyszerűen ez a "lötyögős" állag engem undorít, inkább főtt tojás.

    VálaszTörlés
  4. Ezek még nekem is "váó!"-kategóriák, nagyon guszták.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Majd még fotózok, mert azóta vannak új, édes-egészséges receptjeim.

      Törlés
  5. Szerintem ki fogok próbálni belőle egy csomót. Nagyon jól néznek ki. A tükörtojás nekem is csak szilárdan mehet, ahogyan a főtt tojás is. Nem bírom megenni, ha folyik. Ez most hülyén fog hangzani, de mikor a nagyobbik fiam megszületett, és még mázasan megkaptam, akkor ezt a tojás szagot éreztem rajta, mint mikor a sárgája folyik, egy "fehérje szagot" érezni halványan, nem azt a kéneset. Persze tudom, hogy a fehérje rész az a fehér, de tényleg híg sárgánál érzem csak ezt. Na jó, befejezem a hülyeséget. ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nevelőapám is megsüti a türkörtojást és szoktam mondani, hogy az már főtt tojás ő meg az enyémre, hogy még csipog. :D

      Törlés
  6. A tükörtojást szilárdra sütni kb. akkora bűn, mint ketchuppal enni a pizzát vagy tejszínnel készíteni a carbonarát :).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vagy ananászt tenni a pizzára! Az megvan, hogy országunk vezetőjének kedvenc pizzája a narancsos-jalapeño-os? Múltkor olvastam... ez azért elég sok mindent megmagyaráz, minimum egy 12 alkalmas ördögűzésre el kellene vinni! :D

      Törlés
    2. De igazából azt egy szervilis vidéki pizzasütő csinálta az odalátogatása alkalmából, nincs rá bizonyíték, hogy szeretné a pizzát. Amúgy is van ő annyira populista, hogy ha már pizzát enne, az pacalos-erőspistás lenne, szilvapálinkás alapra :).

      Törlés
    3. A férjem is ugyanezt szokta mondani. ;-)

      Törlés
    4. @Jamon Serrano Hajrá koleszterin! :D

      Törlés