10/01/2024

Fizikai határ

Egy orvos gondolatait olvastam, aki azt írta, hogy 40 éves kora körül az emberek ott hibáznak, hogy fejben még sokkal fiatalabbnak érzik magukat, mint testben. Aztán valahol a tudat utoléri a testet 50-60 év körül, de addig feleslegesen szét van hajtva. Ezért a 40 év körülieknek azt tanácsolta, bánjanak úgy a testükkel, ahogy megérdemelné. Ez mintha nekem szólt volna, mert én hajlamos vagyok elfelejteni, hogy már nem vagyok 20 éves és, hogy a meglévő energiámat beosztással kell kezelni, hogy ne üssön vissza. Ráadásul már fiatalabb éveimben megtanultam magamról, hogy nem vagy élsportoló típus, több pihenésre és regenerációra lenne szükségem, mint amennyit engedek magamnak. Most ezt tanulom. 

Írtam róla már, hogy tudatosan álltam le az izomtömörítő sportokról (gyúrás, intervallumos bringa). Ez hozott bennem egy megnyugvást is kicsit, mert már tényleg sok volt egyszerre minden. Képes voltam elengedni, pedig nem könnyű, hiszen mindkét mozgásformának vannak jelentős előnyei. Viszont már láttam a tömörödést is, ami nekem nem tetszik és ez is segített abban, hogy átgondoljam mit is akarok és arra mennyi időm van. Attól, hogy csak a nyújtó sportokat csinálom (jóga, pilates, tánc) hamar láttam változásokat a vádlimnál szépen megnyúlt az izom, de a nagyobb izmokkal sokkal több munka van. A combomnál most kezdem látni, hogy kezdi felvenni azt a formát, ami már sokkal optimálisabb nekem. A felsőtest ennél még nagyobb munka, mert míg a lábaimat, csípőmet jól elnyújtogatom, addig szeretek megfeledkezni a felsőtestemről, mondjuk alkar-felkar, nyak vonalon, mert a törzsemet azért rendesen nyújtom. 

Hajlamos voltam minden nap nyúzni magam, de kezdtem érezni, hogy ez lehet nem lesz jó és nagyon igényelte a testem a regenerációt. Féltettem az elért hajlékonyságom meg jól is esett mikor már csináltam, de még lehet aznap este, de legkésőbb másnap úgy éreztem már magam, mint akit ledaráltak, ezért átgondoltam és változtattam. Most kísérleti stádiumban vagyok és figyelem mi történik. Hogy őrizzem a rugalmasságom van egy alap 10-15 perces kis napi jógám, ami inkább az átmozgatásról szól. Ellazít annyira, hogy két nagyobb jóga-nyújtás között ne essen ki a testem a rutinból, de ne is fárasszon le. Reggel csinálom, hogy "beolajazzam" magam. Köztes, pihenő napokon ezt szoktam megcsinálni vagy, ha nincs időm aznap jógázni. Eddig működik, mert a pihenés miatt nagyobb erő van bennem és úgy tűnik, mintha jobban fejlődnék. A pilates / smr hengerezés is kezdi megmutatni magát (a képen a nagy fekete henger). Arról is írtam, hogy a combom külső fele nagyon-nagyon fájt mikor hengereztem. Most már egész tűrhető, sőt már-már nem is fáj ami nagy fejlődés. Nekem ez a terület amióta az eszemet tudom fáj nyomásra. Az smr henert és a jógakereket (a képen a rózsaszín kerék) mindenkinek ajánlom még ha nem is jógázik, mert rengeteget segíti az ülő életmódot kompenzálni és még nagy erőfeszítéseket sem kell feltétlen tenni a használatukhoz. 

Megnyugtat, hogy látom, működik, hogy csak nyújtó sportokat alkalmazok mert vékonyodtam, de attól, hogy a saját testsúlyom tartom, azzal edzek izomvesztést se hozott még. Még a gyerekek apja és anyukám is megjegyezte, hogy vékonyabb lettem. Ehhez hozzátartozik, hogy valamennyit megint fogytam, de itt most inkább a nyújtás nyom jobban bele a dologba. 

Meg kell találnom a harmóniát a pihenés-mozgás között. A testem azt mondja az sem jó ha sokat kihagyok, de az sem jó, ha minden nap megtolom. Most van munkám a kertben, ez plusz fizikai terhelés. Ha hozom-viszem a gyerekeket az lépésben már 5000 körül van egy nap és itthon még biztos, hogy ugyanennyit ellépegetek a kertben vagy bent a házba vagy ha gyalog elmegyek még valahova. Nemsokára meglesz az okos órám és akkor jobban fogom látni számokban, de biztos vagyok benne, hogy nem pihenek eleget és túlstresszeltem a szervezetem, mert voltak erre jelek. Hát hiába, nem vagyok már 20 éves. Persze ésszel, de folytatom. Nagyon kíváncsi vagyok hosszútávon hova tudom nyújtani magam. Még az is lehet "növök" 2-3 centit. De jó lenne! 

3 megjegyzés:

  1. a masik az egy pilatesgyuru? megirod, azzal mit csinalsz? koszi! librarycat

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az egy pilates gyűrű. Tudnék írni róla, hogy hogyan használom erősítésre és nyújtásra is, de könnyebb, ha megnézel egy videót róla. Ez a csajszi, elég jól kipörgeti a lehetőségeket vele. Előre szólok ez már haladó verzió vannak rövidebb, könnyebb edzések, azzal érdemes kezdni.

      https://www.youtube.com/watch?v=mQ28UJUerlg

      Ha már pilates, akkor itt van egy hengeres edzés is. Maga a henger jól helyettesíti a reformer gépet (azok a gépek, amik a nő háta mögött vannak).

      https://www.youtube.com/watch?v=0moJPZoRYlI

      Törlés
    2. köszi!!! librarycat

      Törlés