10/06/2024

További nyújtó ketyerék

Még augusztus közepén sikerült összeszednem egy sérülést. Hosszú és unalmas lenne leírni az egész fájdalom menetét, de a talpam és a bokám erősen érintett. Először pihentettem, aztán enyhén terheltem, egy ideje pedig intenzíven terhelem. Javult, de ez egy hosszú gyógyulás lesz. Még az sem mondom, hogy ész nélkül csináltam, egyszerűen az ilyen előfordul. Persze azt sem mondom, hogy nem stresszelte le a szervezetem a sok sport és nálam nagyon kell(ene) figyelni erre a stresszre. Nemsokára meglesz az okos órám, ott majd tudom mérni ezt is, mert akinek bármilyen fokú PCOS áll fent, annak általában nem szokták ajánlani a túl kemény edzéseket, ugyanis rosszabbodhat tőle az állapot. Hát ugye milyen szépen tudom ezt és mégsem tartom be. Persze az ember saját maga nem mindig érzi azt, hogy stressz alatt van a szervezete. Egy rossz éjszaka, egy kihagyott mély alvás és a sport máris stresszként tud hatni másnap, de akár egy estére elfogyasztott csípős étel is stressz alá teszi a szervezetet és bezavar az alvásba. Erre is jó lesz az okosra, hogy fel tudom mérni mi a helyzet. PCOS esetében sokkal jobban preferált futás helyett a séta, illetve további alacsony intenzitású sportok, mint a jóga.  

Ma is jógáztam egyet és mostanában már nem csak általánosan szétnyúzom magam, hanem célzottan edzek arra, hogy pár dolgot meg tudjak csinálni. Most az egyik ilyen a spárga, a másik a híd. A spárgától még messzebb vagyok viszont a hídról már írtam, hogy a teljes kilátástalanságból indultam. Ma meg sikerült felnyomnom magam. Még messze van ez is attól, hogy azt mondjam; na ez már valami, de sokat fejlődtem hiszen moccanni sem bírtam, a kezem nem hajlott vissza eléggé, most meg szépen kiemeltem magam. Ha ezeket megugrom, akkor majd folytatnom más kunsztokkal most ez a terv. Ezért egy ideje néha felveszem az jógák egy részét. A tükör is segít abban, hogy javítsak a mozdulaton, de amikor felveszem magam, akkor látom igazán, hogy mit kellene még javítani. Azt például nagyon látom, hogy még "gyúrós" hátam van és jó sok munka lesz kimozogni ezt. 

Most kaptam ajándékba újabb két ketyerét a jógához, lazításhoz. Egy kis parafa labdát, talán fascia masszázs labda a neve, ezt Cinus nézte ki nekem, hogy "Anya biztos örülne neki", és a férjem meg is vette. Teniszlabda nagyságú, sportban és terápiában is alkalmazzák. Nekem most nagyon bejött, mert a talpat például nagyon jól át lehet vele nyújtani, de ezt is lehet használni szinte minden testrészre. A másik pedig egy fa, görgős masszírozó, amit bármikor lehet használni, akár csak úgy tévénézés közben. 

Most aztán már nem sok minden hiányzik a jóga ketyere válogatásomból. Még egy akupresszúrás szőnyeg és néhány jóga párna kell és azt hiszem teljes lesz a készlet. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése