10/01/2024

Hurrá Október!

Nekem a sütőtök az egyik fő őszi - téli szénhidrát forrásom. Tojáshoz, húsokhoz, halakhoz is rendszeresen eszem glutén helyett. Mikor megjelenik a sütőtök a piacon, akkor nagyon lelkes szoktam lenni. Ez az az időszak, amikor még lendületből megfőzöm a sütőtök levest. Később már csak bedobom a sütőbe a tököt és utána eldobozolva tárolom a hűtőben.
Szerintem egészen jó sütőtök levest tudok csinálni, mert még a gyerekek apja is megeszi, pedig ő nem szereti a sütőtököt. Most nem bacont tettem rá feltétnek, hanem pirított mogyorót és reszeltem hozzá egy kis juh sajtot, amit Hollandiából kaptunk. Elég pazar lett, de ha nincs juhsajt, parmezánnal is működik. Egy kis vegán tejszínnel is meg lehet bolondítani, aki eszik tejet, annak sima tejszínnel. 


Ma pedig kipróbáltam a sült körtét. Van az a fajta körte, aminek barna a héja és tud jó kemény lenni. Abból vettem 5 darabot és 1,5 órán át sütöttem 180 fokon a légkeveréses sütőmben. Előtte meglocsoltam némi mézzel és daraboltam rá diót. 


Nagyon-nagyon finom lett  így is, de én még megbolondítottam tálalás előtt. A mozsárban aprítottam hozzá  plusz diót, azzal megszórtam a tetejét és megint elővettem a juhsajtot, abból is reszeltem rá. Hozzá ittam egy natúr, jó citromos, cukormentes zöld teát és teljes volt a csodálatosság. 


Hogy ehetik-e cukorbetegek és IR-esek? Röviden; nem. Aki viszont betartja amit tanácsolok, pár hónap alatt lejön a gyógyszerről, stabilizálódik a vércukra, megtanulja a trükkjeim, amivel ellaposíthatja a vércukor görbét, annak bizony lehet ennie 1-1 ilyet és ez az egyik jutalom. Akinek nincs baja a vércukrával az nyugodtan eheti, ebből amúgy sokat nem lehet betolni, mert olyan édesség amiben azért van tápanyag és el is telíti a gyomrot. Azért nálam sem tökéletes minden. Mostanában nagyon úgy érzem vashiányom van, mert se májat nem ettem rendszeresen, vörös húst meg még kevésbé, ezért vettem egy patikai vas-folsav tablettát és hozzá a Gal laktoferrint, hogy jó helyre kerüljön az a vas. Lassan eljön nálam a raguk ideje is, akkor rámegyek a vörös húsra és a hentesnél vettem jó kis, paraszt májast, minden nap eszem egy keveset a vaspótlás miatt. Az az igazság, hogy ez a brutál izzadós nyár nagyon kivett belőlem is tápanyagot, mert nem tudtam enni és ugye maga a nagyfokú izzadás sem olyan jó. Még tanulni kell, hogy ekkora melegben hogyan is kell optimálisan étkezni. Azért valljuk be nem ehhez vagyunk szokva. Most viszont próbálom pótolni a tápanyagokat. 

4 megjegyzés:

  1. Nagyon kreatív vagy, úgy szeretem a receptjeidet! Majd írj ragut meg májasat is, ha lesz kedved, én imádom a májat, de régóta nem ehettem, most újra igen, és nagyon örülök neki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh köszi! :) Az az igazság, hogy nekem jót tett, hogy Covidos voltam. Az nagyon rossz volt, hogy nem éreztem szagokat, ízeket, de aztán ahogy visszajött sokkal jobban is működik, mindent sokkal jobban kiérzek és valahogy fejben összeteszi az ízeket az agyam.

      Törlés
  2. Az elmúlt 1 hétben "csak" sütőtök krémleves, sütőtökös lasagne és sütőtökös rizottó volt otthon és ott figyel a pulton egy még bontatlan sütőtök. Nálunk szerintem még a mákos tésztát is el lehetne adni sütőtökkel :).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor ti bírjátok rendesen. Nálunk nagyjából csak én szeretem, de ha egy jó kis levest csinálok, akkor előfordul, hogy eszik belőle a család. :)

      Törlés