10/07/2024

Történtek

...nagyon szuper dolgok. 

  • Az egyik, hogy a Kicsi két videót megrajzolt és meganimált. Talált valami programot Cinus a telefonra, amiben lehet képkockáról képkockára rajzolni és így mesét lehet vele csinálni. A Kicsi ezt a programot elkezdte használni és tökélyre fejlesztette. Az első alkotása egy olyan mese volt, amit végül alá is narrált, ráadásul angolul. Az, hogy az egészet úgy időzítette, hogy mindig a megfelelő képkocka alatt mesélte hozzá a megfelelő szöveget, mondhatom zseni húzás egy 6 évestől. A történetnek volt eleje, közepe és vége. A történetben volt egy kis dráma is, a végén azonban minden jóra fordult. A Kicsi megértette, megtanulta, hogyan kell felépíteni és érzelmekkel megtölteni egy sztorit. Ezt sok Netflix produkció még nem tudja megugrani.
    Aztán a Kicsi csinált egy újabb videót. Ez már sokkal hosszabb és zene  is megy alatta. Illetve különböző zenék váltakoznak és az általa megrajzolt kis dolgok erre a zenére, tökéletesen ütemre mozognak. Például a kis figura, kinyújtja és behúzza a kezét, vagy leguggol és feláll. Olyan, mintha táncolnának. Ezen még a Cinus is el volt csodálkozva, mert neki sincs, és nekünk sincs fogalmunk, hogy hogyan lehet ebben a programban a képkockák alá zenét tenni, ráadásul nem valami gépi zenét, hanem különböző trendi zeneszámokat. Én már ezeket a videókat sokszor megnéztem és anyai szívem teljesen el van ájulva, hogy micsoda kis csoda gyerekem van. 

  • A másik jó dolog, hogy volt a suliban családi nap, amin Cinus a táncos kis csapatával fel is lépett. Valahogy úgy alakult, hogy a családból végül én tudtam elmenni egyedül. Vagyis az utolsó 10 percre anyukámék is befutottak, de az egész délutánt "kettesben" töltöttem vele. Nem is tudom mikor volt utoljára olyan, hogy csak mi ketten vagyunk és én az összes energiámmal csak rá tudok koncentrálni. Nagyon élvezte, hogy most csak ő van a középpontban. Én is nagyon örültem neki és rájöttem, hogy rendszeresen kell valamilyen kettesben lévő programot szerveznem vele. Egyébként fantasztikusan táncolt, ő volt a legjobb és nem azért mondom, mert az én lányom hanem, mert így volt. Azért valamit tőlem is örökölt. Nagyon jó kis táncos lehetne belőle, de ő most arra készül, hogy képzőművész lesz. Nemrég írta körbe, hogy mi szeretne lenni és valahol a látványtervező, formatervező, díszlettervező vonal lenne az elképzelése. Cinus nagyon tud a semmiből valamit csinálni. A tanárokról is hallom, hogy olyan kreatív, hogy őrület és, hogy erre mindenképpen figyeljünk. A múlthéten valamit festett a suliban és olyan jó lett, hogy ki is állították. Sajnos ez a családi nap után történt, ezért nem tudtam megnézni, mert ugye nem lehet csak úgy bemenni az iskolába, de majd valamikor haza fogják adni. Nagyon szeretnék neki találni egy tanárt, akihez lehetne járatni őt, egy képzőművészt, ezért most nagyon rajta vagyok, hogy felkutassam a lehetőségeket. Persze még messze a pályaválasztás, még annyi minden lehet, de neki az alkotás a vérében van. 

  • A múlthéten volt névnapom is, arra kaptam a jógás cuccokat meg könyveket is. Általában mindig vagy egy soha ki nem fogyó könyvlistám amiről lehet válogatni a családnak és nem kell azon gondolkozni mit is ajándékozzanak. Mondjuk lassan kellene egy új könyvespolc, de ezt itthon már nem merem senkinek sem mondani. Bár nem csak én vagyok a ludas, mert a Kicsi minden vásárlásnál legalább egy könyvet választ magának, Cinus meg múltkor elment a férjemmel vásárolni és rögtön két könyvet vett magának. Ez egy ilyen család. 

8 megjegyzés:

  1. Szuperek vagytok, a lányaid fantasztikusak. Szépen alakul a jövő, az érdeklődési körük, merre induljanak majd, legyen sikeres az életük, szívből kívánom!
    💕
    Ági

    VálaszTörlés
  2. Szuper lányok :) Sally könyve nekem is a kívánság listámon van. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Még nem kezdtem bele a könyvbe, mert éppen újra olvasom a Normális embereket, de amint végeztem azzal nekilátok ennek is.

      Törlés
  3. Gratulálok a lányokhoz! Esetleg meg tudnád írni a programnak a nevét, amivel ez az ügyes kislány készíti a meséit?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megírom majd igen, csak anyu telefonján van és majd el kell kérnem tőle, hogy mi is az. :)

      Törlés
  4. nagyon ügyik mindketten! (na meg te is ❤️)
    jara egy pónis story creatorrel próbálkozott, de sajnos ott csak hangot enged statikus képekhez, nagyon elunta. 🥺
    megírnád a progi nevét? köszi 🥰

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. @mia Meg fogom írni csak anyukám telefonján használják, meg fogom nézni a nevét. :)

      Törlés