9/12/2024

Body art

Elkezdődött az ovi és a suli, amit a lányok zökkenőmentesen vettek. Az időjárás is jobb lett, a napi rutin is hamar beállt, ezért most jobban tudom tervezni az időmet. Eddig elég feszes a menetrend, minden nap lehet pluszban rohangálni valamiért, de a napi sportot igyekszem nem kihagyni.

Ugye már írtam, hogy ráálltam arra, hogy hosszú izmokat formáljak a testemen. Ha lenne pár profi balett tanárom, talán nem kellene ennyit agyalnom rajta, így viszont kísérletezem magamon és tanulok. A tömörítő sportokat, valamint a központi idegrendszert erősen terhelő sportokat elhagytam, hogy lássam, mi történik. Tehát nem futok, nem bringázok edzés szinten, csak kint a szabadban, ha ide-oda menni kell, és nem gyúrok. Maradt a jóga és a pilates, kardiónak pedig a tánc, azon belül is a modern tánc, ami balett alapokra épül. Ezenkívül beépítettem a pilates hengert, - ami kifejezetten csodálatos eszköz – új fejezetet hozott az életembe. Hívhatjuk fascia hengernek is. A fascia egy vékony, erős kötőszöveti réteg, ami behálózza a testet. Körülveszi az izmokat, csontokat, szerveket, idegeket, egyszóval egy egész testen át futó rendszer, ami információt is küld az idegrendszernek, és korlátozni tudja a mozgást, mozgástartományt. Igazából ezt nem lehet klasszikusan nyújtani, de rugalmasabbá lehet tenni, és akkor a nyújtás is sokkal jobban fog menni. (Orvosok sikítsanak és javítsanak ki, ha nem teljesen pontosan fogalmaztam meg.)

Próbáljátok ki, hogy a combotok külső részét hengerezitek úgy, hogy ráfekszetek a hengerrel. Ha nincs henger egy keményebb, közepes vagy kisebb labda is megteszi próbának. Talán ez a rész szokott mindenkinek a legjobban fájni, itt lehet ráérezni mi is az a fascia. 


Most már biztosan mondhatom, annak, hogy a jógát és a pilatest nyomom, a többit meg elhagytam, van tényleges hatása. Persze valamit valamiért. Nem fogok nagy bicepszeket építeni, az izomépítés is egy szintig lehetséges a saját testsúly miatt, de nekem ennyi bőven elég. A harmónia a fontos nálam, nem az, hogy hatalmas bicepszem és fenekem legyen. (Most ez a divat a konditeremben a nőknél...)

Elkezdtek nyúlni az izmaim. A vádlimnál nagyon látványos eredményt értem el, mindenhol máshol sokkal lassabban haladok. A combomnál is már-már látszik, de annak – lévén nagy izom – sokkal több idő kell. A felsőtest meg külön móka. Nemrégiben éreztem rá, hogy az egy dolog, hogy az alsó hátam egyre jobb, de a felső hátam katasztrófa, és rendesen nyögök és nem kapok levegőt a nyújtásnál. Nem véletlenül van nekem ez a váll-lapocka problémám...



Itt látszik is, az alsó hátam már egészen szépen kezd ráfeküdni a kerékre a felső hátam... azt hagyjuk. Még a felkarom sem akarja megadni magát. 

Én kifejezetten élvezem ezt a body-artot és azt is, hogy kezdi meglátni a szemem ki, mit mozog, mennyit nyújt, nem nyújt, hol van nagyon betömörödve az izomzata. Fontos nézni másokat, abból is tanul a szemem, de lett anatómia könyvem, ami egy nagyon hasznos befektetésnek tűnik. A minden napos tanulás és minden miatt sajnos elég sokat ülök megint, ami aztán a tömörödés legjobb módja, de igyekszem ellen dolgozni. Volt, hogy behelyeztem magam egy nyugalmi jóga pózba és úgy tanultam. Ennek az lett a vége, hogy el is aludtam... Mindent nem lehet egyszerre, ez is kiderült újból. 




A lányok nagyon aranyosak. Sokszor velem nyújtanak, de szeretik a nyújtáshoz használt eszközöket is. Ha a lakásban elhagyom őket - mert néha fel szoktam hozni a teremből őket - akkor a csajok úton útfélen használják. Gyerekes laskába kifejezetten ajánlom a fitness labdákat, hengereket, párnákat, jóga blokkokat, nyújtó szalagokat, mert a gyerekek csoda jól feltalálják magukat ezekkel az eszközökkel. 

Lett egy ilyen ülőpárnánk is, nagy sikere van. Hol ülnek, hol állnak rajta. Én is használom már. Fél lábbal ráállok és leguggolok és akkor lehet egyensúlyozni. Pilateshez kiváló. Tervben van, hogy veszek még egy olyan "fakír ágyat", amit itt már ajánlottatok,  mert biztos tök jó cucc. Én is tök jól el tudok lenni ezekkel a ketyerékkel amúgy egész nap, ha nem veszem észre akár 2 órát is hajtogatom magam arra meg azért nincs mindig időm. 

4 megjegyzés:

  1. Nekem is többet kéne nyújtanom, hengerem van, majd újra előveszem, és próbálom rendszeresíteni a használatát. A sok ülőmunka miatt nagyon kéne nekem is ez, meg is nézem, milyen jógakerék felhozatal van. Írj majd ezekről még-még. 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem van egy olyan kisebb hengerem, ami kemény meg "rücnüs". Gondolom nem ez a szakkifejezés. :D Van viszont egy pilates hengerem is, az puhábba, ezzel szoktam inkább masszírozni magam, nekem elég ez, a másikat sokszor túl keménynek találom.

      Törlés
  2. A comb külső oldalának hengerezése (+ a nagy farizomé) tényleg nagyon hatékony nyújtó-lazító gyakorlat. Én nem hengerezem, viszont egy erős masszázspisztollyal szoktam ezeket az izmokat lazítani és az ülőmunkától elmacskásodott alfelem szinte újjászületik tőle. A henger meg az élsportolók körében elmaradhatatlan, már a 9 éves lányomék is azzal nyújtanak le edzés végén.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Áááááh, akinek masszázspisztolya van annak könnyű. ;) Mennyi ideje bűvölöm azt is, de még nem vettem. Világ összes pénzét el tudnám költeni ilyenekre, de tuti jó lehet. Én azt sajnálom, hogy a lányom jár táncra és ott nem tanítják normálisan nyújtani. Ilyen fiatal csajok tanítanak és amúgy ügyesek, de a nyújtás el van hanyagolva. A lányom meg ragaszkodik hozzájuk, pedig mondtam, hogy elvinném más órára, de ő azt mondta "nem lesz táncos" neki ez jó. :)

      Törlés